Σε υψηλό 8μήνου στις 63,5 μονάδες, σκαρφάλωσε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Τουρκία, τον Απρίλιο του 2019, από 59,4 τον προηγούμενο μήνα.
Ήταν η υψηλότερη μέτρηση, όσον αφορά στο ηθικό των καταναλωτών από τον Αύγουστο, καθώς παρατηρήθηκε βελτίωση στις προσδοκίες για την οικονομική κατάσταση
- των νοικοκυριών (82,2 από 78,3 το Μάρτιο),
- τη γενική οικονομική κατάσταση (82,4 από 78,6) ·
- την πιθανότητα εξοικονόμησης (26 από 22) και
- την ανεργία (63,5 από 58,9).
Τα στοιχεία για την καταναλωτική εμπιστοσύνη είναι, σε μεγάλο βαθμό, αποτέλεσμα, των προεκλογικών εξαγγελιών του Ταγίπ Ερντογάν και του εξαναγκασμού των τραπεζών να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν κόκκινους δανειολήπτες. Ως εκ τούτου, αυτόνομα, δεν αποτελούν ισχυρό παράγοντα, αλλά σε συνάρτηση με την εξέλιξη των καταναλωτικών δαπανών, του εσωτερικού χρέους, της καταναλωτικής πίστης, μπορεί να διαπιστωθεί η προοπτική και η μόχλευση των δαπανών.
Ο Ταγίπ Ερντογάν επιχειρεί να ενισχύσει της καταναλωτικές δαπάνες για να ανακόψει την, αναπόδραστη σύμφωνα με το ΔΝΤ, υφεσιακή τροχιά στην οποία έχει περιέλθει η τουρκική οικονομία, βιώνοντας την απομόνωση από τη Δύση, λόγω της προσέγγισης με τη Ρωσία.
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην Τουρκία διαμορφώνεται μεσοσταθμικά στις 74,60 μονάδες από το 2004 έως το 2019, καταγράφοντας ιστορικό υψηλό 98,68 μονάδες, τον Φεβρουάριο του 2004 και ιστορικό χαμηλό, 55,66 μονάδων τον Νοέμβριο του 2008.