Ενθαρρυντικές είναι οι ενδείξεις από το μέτωπο του πληθωρισμού στην Κίνα, καθώς η εκτόξευσή του στα υψηλά 5μηνου, στο 2,3% τον Μάρτιο, σε ετήσια βάση, δείχνει ότι τα μέτρα τόνωσης της κατανάλωσης στο εσωτερικό αποδίδουν καρπούς.
Ο πληθωρισμός τιμών καταναλωτή της Κίνας αυξήθηκε σε 2,3% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο του 2019 από 1,5% τον προηγούμενο μήνα και αντιστοιχούσε συναίνεση της αγοράς. Αυτός ήταν ο υψηλότερος ρυθμός πληθωρισμού από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών των τροφίμων μετά από ξέσπασμα αφρικανικής πανώλης των χοίρων που έστειλε τις τιμές χοιρινού κρέατος.
Ο πολιτικά ευαίσθητος πληθωρισμός των τροφίμων αυξήθηκε υψηλό 13 μηνών τον Μάρτιο στο 4,1%, από 0,7% τον προηγούμενο μήνα, καθώς
οι τιμές των φρέσκων λαχανικών αυξήθηκαν (16,2% έναντι 1,7% το Φεβρουάριο) και των φρούτων αυξήθηκαν πολύ ταχύτερα, κατά 7,7% έναντι 4,8%).
Επίσης, το κόστος χοιρινού κρέατος αυξήθηκε κατά 5,1% το Μάρτιο, αντιστρέφοντας πλήρως υποχώρηση 4,8% που είχε σημειώσει τον Φεβρουάριο και καταγράφοντας την πρώτη άνοδο σε 26 μήνες.
Ταυτόχρονα, οι τιμές των αυγών μειώθηκαν πολύ λιγότερο (-1,9% έναντι -4,7%), ενώ οι τιμές των εδώδιμων ελαίων μειώθηκαν περαιτέρω (-0,4% έναντι -0,3%).
Το κόστος των μη τροφίμων αυξήθηκε κατά 1,8% τον Μάρτιο, μετά από κέρδη 1,7% ένα μήνα νωρίτερα. Οι τιμές των άλλων αγαθών και υπηρεσιών ενισχύθηκαν με ελαφρώς ηπιότερο ρυθμό (1,9% έναντι 2% το Φεβρουάριο), ενώ το κόστος των μεταφορών και της επικοινωνίας ανέκαμψε (0,1% έναντι -1,2%).
Εν τω μεταξύ, ο πληθωρισμός ήταν σταθερός για
- τα ρούχα (στο 2,0%). και
- την εκπαίδευση, τον πολιτισμό και την αναψυχή (2,4%).
- Επιπλέον, οι τιμές επιβραδύνθηκαν
- για ενοίκια, καύσιμα και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας (2,1% έναντι 2,2%).
- τα αγαθά και τις υπηρεσίες οικιακής χρήσης (1,2% έναντι 1,3%) · και
- την υγειονομική περίθαλψη (2,7% έναντι 2,8%).
Ο ετήσιος δομικός πληθωρισμός, όπου εξαιρούνται οι τιμές των τροφίμων και της ενέργειας, διαμορφώθηκε στο 1,8% τον Μάρτιο, όπως και τον Φεβρουάριο.
Σε μηνιαία βάση, οι τιμές καταναλωτή υποχώρησαν κατά 0,4% το Μάρτιο, μετά από άνοδο 1% τον Φεβρουάριο και προσδοκίες για πτώση κατά 0,2%.
Εν τω μεταξύ, ο δείκτης τιμών παραγωγού της Κίνας αυξήθηκε κατά 0,4%, σε ετήσια βάση, τον Μάρτιο, επιταχύνοντας από το 0,1% gin τον προηγούμενο μήνα και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, σκαρφαλώνοντας σε υψηλό 3μηνου, εν μέσω ανάκαμψης των τιμών
- μέσων παραγωγής (0,3% έναντι -0,1% το Φεβρουάριο), με
- το κόστος επεξεργασίας (0,4% έναντι 0,3%) και
- την εξόρυξη (4,2% έναντι 1,8% ενώ το κόστος των πρώτων υλών μειώθηκε πολύ λιγότερο (-0,6% έναντι -1,5%).
Επιπλέον, ο πληθωρισμός καταναλωτικών αγαθών σημείωσε άνοδο 0,5% από 0,4%, εκ των οποίων
- τα προϊόντα καθημερινής χρήσης (0,3% έναντι 0,2%). (1,2% έναντι 0,8%) και
- τα είδη ένδυσης (1,7% έναντι 1,6%),
- ενώ οι τιμές μειώθηκαν περαιτέρω για
- τα διαρκή αγαθά (-0,7% έναντι -0,6%).
Σε μηνιαία βάση, οι τιμές παραγωγού αυξήθηκαν κατά 0,1% το Μάρτιο, μετά από πτώση 0,1% το Φεβρουάριο και σημειώνοντας την πρώτη μηνιαία αύξηση σε πέντε μήνες.
Λαμβάνοντας υπόψη τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2019, οι τιμές παραγωγού αυξήθηκαν κατά 0,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.