Πρωτοβουλίες για τη μείωση της παραγωγής των 737 MAX 8-9 ανέλαβε η Boeing, καθώς μετά τις δύο πτώσεις αεροσκαφών, με τον υπόλοιπο στόλο καθηλωμένο σε ολόκληρο τον κόσμο, ήδη αρκετές εταιρίες έχουν ακυρώσει παραγγελίες, ενώ η ζημιά στη φήμη είναι αρκετά μεγάλη, για να μπορέσει η εταιρία να επαναπροωθήσει ενεργητικά το ίδιο μοντέλο.
Η διοίκηση της εταιρίας εξετάζοντας τις στρατηγικές “σωτηρίας” ώστε να κρατήσει ζωντανή και βιώσιμη τη γραμμή παραγωγής, φαίνεται ότι κατέληξε σε σχέδιο για μείωση της παραγωγής, ενώ συζητείται και η μετονομασία των νέων μοντέλων που θα παραχθούν. Σε αυτά προστίθενται νέοι ποιοτικοί έλεγχοι, αλλά η εταιρία δεν έχει ακόμα ανακοινώσει νέες πολιτικές αποτροπής της λήψης αποφάσεων που οδήγησαν στην μη έγκαιρη ακινητοποίηση των αεροσκαφών, παρά την επάρκεια στοιχείων για τα προβλήματα στο λογισμικό.
Έτσι, όπως ανακοινώθηκε η Boeing, θα μειώσει κατά 20% την παραγωγή αεροσκαφών 737 MAX.
Παράλληλα, η εταιρία επιχειρεί με επικοινωνιακούς χειρισμούς να περιορίσει τον αντίκτυπο στη φήμη της, αλλά προσπαθεί να μην αφήσει ανοιχτά παράθυρα που θα μπορούσαν να την οδηγήσουν σε νέες δικαστικές περιπέτειες, οι οποίες αν και δεν έχουν αποφευχθεί, ακόμα, μπορεί να περιοριστούν.
Ο στόλος των 737 έχει καθηλωθεί στο έδαφος από τα μέσα Μαρτίου. Σύμφωνα με τον Ντένις Μουίλενμπεργκ, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της αεροναυπηγικής εταιρείας, από τα μέσα Απριλίου η παραγωγή θα μειωθεί από 52 στα 42 σκάφη μηνιαίως.
Σύμφωνα με τον Μουίλενμπεργκ, η εταιρεία πλέον γνωρίζει ότι μια αλυσίδα γεγονότων προκάλεσε και τα δύο πολύνεκρα αεροπορικά δυστυχήματα, υπογραμμίζοντας ότι υπάρχει «κοινή σύνδεση» μεταξύ των δύο με την εσφαλμένη ενεργοποίηση του συστήματος σταθεροποίησης αεροσκάφους (MCAS).
Η Boeing ανακοίνωσε ότι δεν θα μειώσει θέσεις εργασίας έπειτα από την εφαρμογή του νέου ρυθμού παραγωγής και θα εργαστεί για να ελαχιστοποιήσει το οικονομικό αντίκτυπο.
Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας θα θεσπίσει μια επιτροπή για να εξετάσει τον τρόπο που η Boeing σχεδιάζει και εξελίσσει αεροσκάφη, πρόσθεσε ο CEO της Boeing. Τα μέλη αυτής της επιτροπής θα «προτείνουν βελτιώσεις στις πολιτικές και διαδικασίες μας», για τα 737 MAX και άλλων αεροσκαφών.
Η εταιρία τονίζει ότι συνεχίζει να επιτελεί πρόοδο στην αναβάθμιση του λογισμικού των 737 MAX για την αποτροπή και άλλων δυστυχημάτων.