Η κατάρρευση της συμφωνίας για την πώληση των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ) και η απόφαση του ΚΑΣ για την αποτροπή των σχεδιασμών της Cosco, εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο των ιδιωτικοποιήσεων και αποτελούν ένα ακόμα πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, αμφότερα ζητήματα που τράβηξαν την προσοχή και ενέπλεξαν την διαδικτυακή κοινή γνώμη, λόγω της έκτασης που έλαβαν τα θέματα στα media και στην πολιτική επικαιρότητα.
Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας*
Το query «Επενδύσεις» κατέγραψαν στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytics 2.662 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 3 – 5 Απριλίου 2019. Τα συναισθήματα των αναφορών δείχνουν ότι προηγούνται τα ουδέτερα, ακολουθούν τα αρνητικά και τέλος τα θετικά συναισθήματα.
Θεματολογία
Η θεματολογία για την υπό εξέταση περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:
- Τα ΕΛΠΕ δεν πωλούνται καθώς ο διαγωνισμός κρίθηκε απρόσφορος.
- Η απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) να κηρύξει μεγάλο μέρος του δήμου Πειραιά και να μπλοκάρει το επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ στον Πειραιά αξίας ύψους 600 εκατομμυρίων ευρώ.
- Η αντίδραση του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μόραλη στην απόφαση του ΚΑΣ.
- Η δήλωση της εκπρόσωπου τύπου της Νέας Δημοκρατίας Σοφίας Ζαχαράκη, ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ υπονομεύει τις επενδύσεις.
Συμπεράσματα
H ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) του PaloPro δείχνουν ότι τα Social Media αντιδρούν σε ένα βαθμό για το μπλοκάρισμα των επενδύσεων. Αναλυτικότερα:
- Η ακύρωση της διαδικασίας πώλησης των EΛΠΕ δυσαρέστησε, σύμφωνα με την ανάλυση περιεχομένου, έναν αριθμό χρηστών Social Media.
- Η συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου στα EΛΠΕ αποτελεί «κόκκινο πανί» για χρήστες Social Media που θεωρούν ότι η ιδιωτικοποίησή τους θα συνεισφέρει στην μείωση των κρατικών δαπανών.
- Κάποιοι χρήστες του διαδικτύου αντιδρούν στην πώληση των ΕΛΠΕ, εγείροντας ανησυχίες για την εκμετάλλευση τους από ιδιώτες.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η πλειοψηφία των χρηστών στα Social Media δεν γνωρίζει την ουσία του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση των ΕΛΠΕ.
- Χρήστες των Social Media επιρρίπτουν ευθύνες για τη μη πώληση των ΕΛΠΕ στους δύο βασικούς μετόχους, ελληνικό δημόσιο και την Paneuropean Oil & Industrial Holdings.
- H απόφαση του ΚΑΣ για το μπλοκάρισμα των επενδύσεων των ΟΛΠ καθώς και του Ελληνικού, ερμηνεύονται από χρήστες των Social Media ως πρόφαση και ότι δεν ανταποκρίνεται στα πραγματικά δεδομένα.
- H ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι η απόφαση του ΚΑΣ, εντάσσεται μέσα στον ευρύτερο ανταγωνισμό μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών – Ε.Ε και Κίνα με στόχο την αποδυνάμωσή των κινέζικων επενδύσεων που έχουν σχέδιο με το «One Belt, One Road».
- Η πλειοψηφία των χρηστών των Social Media συνδυάζουν τις επενδύσεις με την ανάκαμψη της οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
- Η καθυστέρηση των επενδύσεων στο Ελληνικό συγκεντρώνει τα «πυρά» των χρηστών διαδικτύου που ασκούν κριτική στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Θεωρούν ότι σκοπίμως εγείρει εμπόδια με τις αποφάσεις του ΚΑΣ.
- Κάποιοι χρήστες του διαδικτύου θεωρούν ότι το ΚΑΣ πρέπει να προστατέψει τα αρχαιολογικά ευρήματα και ότι σωστά ενεργεί.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι τα ένα σημαντικός αριθμός Tweets προέρχονται από προφίλ που ευνοούν τις ιδιωτικοποιήσεις.
- Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι αναπαράγεται αριθμός αναφορών από mainstream ψηφιακά ΜΜΕ.
____________________
*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Intelligence and Strategy Analyst του Crisis Monitor και Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Strategic and Media Analyst του Crisis Monitor και Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
*Auditor’s note: Η αξιολογική θέση που διατυπώνεται επί των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και της αναλυτικής προσέγγισης γίνεται από τρίτο αξιολογητή που προέρχεται από το Crisis Labs, ο οποίος περιλαμβάνει στην ανάλυση και άλλα στοιχεία που προκύπτουν, ακόμα και εκτός πεδίου της συγκεκριμένης έρευνας.
*Forensic Evaluation: Η αξιολόγηση των ευρημάτων και των παραγωγών τους από εξωτερικό ειδικό cyber security, που βοηθά στην κατανόηση του παραγόμενου προϊόντος και την προέλευσή του και υποστηρίζει τα ποιοτικά δεδομένα της ανάλυσης, αφαιρώντας τον υπερβάλλοντα θόρυβο και εντοπίζοντας πηγές ενδεχομένως κακόβουλης δραστηριότητας. Η ανάλυση αυτή ενεργοποιείται όταν πρόκειται για active trends και πρόσωπα και οι εξάρσεις δεν δικαιολογούνται από την εν γένει ανταπόκριση της διαδικτυακής κοινής γνώμης.