Αντιμέτωπη με κρίση πρώτου μεγέθους βρίσκεται η Boeing, καθώς παρά τις διαβεβαιώσεις της Moody’s ότι η εταιρία μπορεί να διαχειριστεί τις βραχυχρόνιες προκλήσεις, η καθήλωση του συνόλου των 737 MAX 8 και 9, δείχνει ότι η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή, ενώ μια ματιά σε πωλήσεις και παραγγελίες, καθιστά σαφές ότι και οι προοπτικές είναι δυσοίωνες, αν όχι απογοητευτικές.
Το Boeing 737 MAX που εκδίδεται σε δύο σειρές την 8 και την 9 δεν είναι ένα ακόμα αεροσκάφος της Boeing, όπως φάνηκε αρχικά, αλλά το κορυφαίο σε πωλήσεις της αμερικανικής εταιρίας, που εξηγεί ακριβώς τη συμπεριφορά της εταιρίας, του Τραμπ και τη διστακτικότητα της FAA να το καθηλώσει στο έδαφος!
Έτσι, η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική απ’ αυτή που παρουσιάστηκε, για ένα αεροσκάφος της “σειράς” που αντιμετωπίζει περιορισμένα προβλήματα. Η ανάλυση των δεδομένων πωλήσεων της Boeing δικαιολογεί και την αντίδραση της Wall Street, η ποία τιμώρησε την εταιρία με άγρια selloff που αφαίρεσαν από την κεφαλαιοποίησή της 33 δισ., ενώ αν υπολογιστούν οι ενδεχόμενες ζημιές από ακύρωση παραγγελιών, τότε φαίνεται ότι η αντίδραση τω αγορών ήταν μάλλον μετριοπαθής.
H Βοeing θα αντεπεξέλθει στις βραχυπρόθεσμες προκλήσεις, που συνδέονται με τη συντριβή του 737 MAX 8 των Αιθιοπικών Αερογραμμών, εκτιμά η Moody’s.
Αν και η Moody’s επισημαίνει ότι δικαίως αμφισβητείται η ασφάλεια του συγκεκριμένου μοντέλου, αφού πρόκειται για το δεύτερο δυστύχημα μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες, σημειώνει πως θα πρέπει πρώτα να περιμένουμε τα ευρήματα για τα αίτια της συντριβής.
Πριν από τη δεύτερη συντριβή, το Boeing 737 MAX είχε βρεθεί στο επίκεντρο κριτικής, από ιπτάμενο προσωπικό και media, ενώ παρά τις πιέσεις η Boeing δεν εξέδωσε προειδοποίηση, ούτε διόρθωσε εγκαίρως τα προβλήματα που είχαν εντοπιστεί, με αποτέλεσμα ένα δεύτερο ατύχημα και 157 ακόμη νεκρούς, οι οποίοι, αν η εταιρία είχε τηρήσει τις διαδικασίες και τα standards είναι πιθανό ότι θα είχαν σωθεί.
«Επίμονες ανησυχίες, που θα κάνουν τους επιβάτες να αποφεύγουν τις πτήσεις με αεροσκάφη MAX θα επηρέαζαν τις αεροπορικές εταιρείες και το βιβλίο παραγγελιών τους. Ωστόσο είναι πολύ νωρίς ακόμη για να δούμε εάν αυτό θα συμβεί»
και προσθέτει ότι οι αποφάσεις των αερομεταφορέων για το στόλο τους τείνουν να είναι μακροπρόθεσμου ορίζοντα.
«Ατυχήματα συνήθως δεν ωθούν τις εταιρείες στο να κάνουν καθολικές αλλαγές στα σχέδια για το στόλο τους»
σημειώνει.
Τώρα που τα αίτια των δύο δυστυχημάτων συγκλίνουν ολοένα και περισσότερο, η αμερικανική υπηρεσία ασφάλειας πτήσεων, η FAA, αναγκάστηκε να καθηλώσει τα αεροσκάφη του εν λόγω τύπου, ενώ η Boeing ακολούθησε στη συνέχεια, αποδεικνύοντας ότι δεν είχε καμία διάθεση να αποδεχθεί το λάθος της.
Όπως φαίνεται από το σχετικό infographic το λάθος που στοίχισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους στην πτήση της Ethiopian και είχε οδηγήσει στη συντριβή αεροσκάφους του ίδιου τύπου της Lion Air και τον θάνατο 189 ανθρώπων, είναι η ναυαρχίδα των πωλήσεων της αμερικανικής εταιρίας.
Ήδη, η Boeing έχει παραδώσει 327 αεροσκάφη 737 MAX 8 και 9, ενώ οι παραγγελίες ανέρχονται στις 760, με το δεύτερο σε πωλήσεις αεροσκάφος, το 787 να ακολουθεί με 145 παραδόσεις το 2018 και 131 εν εξελίξει παραγγελίες.
[stock-market-overview width=”100%” equities=”BA” allowSort=”true” includeChart=”true” logoMaxHeight=”20px” logoMaxWidth=”90px” height=”400px” culture=”English-US”]