Την απόφαση να καθηλώσει όλα τα αεροσκάφη του τύπου 737 MAX 8 και 9 ανακοίνωσε η Boeing, κίνηση που ωστόσο τη στιγμή που εκδηλώνεται μοιάζει πιο πολύ με damage control, παρά με γνήσια ευαισθητοποίηση της διοίκησής της, καθώς έρχεται μετά την καθολική απαγόρευση πτήσεων σε Κίνα, ΗΠΑ, Ευρώπη και Καναδά, όπου εκτελείται το μεγαλύτερο μέρος του πτητικού έργου των συγκεκριμένων αεροσκαφών.
Πρώτα είχε κινηθεί η Κίνα, ακολουθώντας την απόφαση της αφρικανικής αεροπορικής Ethiopian να καθηλώσει όλο τον στόλο ίδιων αεροσκαφών με αυτό που συνετρίβη, ενώ ακολούθησαν πολλές αεροπορικές εταιρίες και στη συνέχεια η Ευρώπη και ο Καναδάς, για να εξαναγκαστεί και η αμερικανική FAA, μετά τον αδιαμφισβήτητο συσχετισμό του τελευταίου δυστυχήματος με αυτό της Lion Air τον Οκτώβριο.
Μετά από το μπαράζ και αφού οι αιθέρες και τα αεροδρόμια είχαν πρακτικά κλείσει για τα Boeing 737 MAX 8 και 9 η κατασκευάστρια εταιρία ανακοίνωσε ότι συνιστά την καθήλωσή τους, μέχρι την έκδοση της αναβάθμισης.
Στο μεταξύ, οι απώλειες για τη μετοχή της Boring από το selloff στη Wall Street ανέρχονται στα 33 δισ., οι ζημιές ωστόσο, αναμένεται να μετριαστούν σταδιακά, αρχικά με αντίδραση και εν συνεχεία μέσω της αλαλγής κλίματος.
[stock-market-overview width=”100%” title=”Boeing Co” equities=”BA” allowSort=”true” includeChart=”true” logoMaxHeight=”20px” logoMaxWidth=”90px” height=”400px”]
Σύμφωνα με την εταιρία θα ανασταλεί η λειτουργία και των 371 αεροσκαφών που χρησιμοποιούνται σε δρομολόγια από δεκάδες αεροπορικές ανά τον κόσμο.