Με αφορμή το δυστύχημα της Ethiopian, το δεύτερο στο οποίο εμπλέκεται αεροσκάφος τύπου Boeing 737 MAX, υπήρξε μεγάλη παγκόσμια κινητοποίηση, με την Ευρώπη, τη Κίνα και άλλες χώρες να απαγορεύουν την πτήση των αεροσκαφών αυτού τύπου, ωστόσο αυτά τα ατυχήματα δε είναι τα μόνα, αλλά μέρος μιας ευρύτερης τάση αύξησης των αεροπορικών δυστυχημάτων παγκοσμίως.
Μετά το 2017, που κηρύχθηκε το ασφαλέστερο έτος στην ιστορία των εμπορικών αεροπορικών ταξιδιών, ο αριθμός των ανθρώπων που σκοτώθηκαν σε αεροπορικά ατυχήματα αυξήθηκε απότομα πέρυσι. Το 2018 σημειώθηκαν 15 αεροπορικά δυστυχήματα, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα το θάνατο 556 ανθρώπων. Πρόκειται για τεράστια αύξηση, αν συγκριθεί με τους μόλις 44 θανάτους το 2017, σύμφωνα με το Δίκτυο Ασφάλειας της Αεροπορίας. Παρά την αύξηση, το 2018 παραμένει το τρίτο ασφαλέστερο έτος, όσον αφορά τον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων και το ένατο για σε όρους θανάτων επιβατών.
Μεσοσταθμικά κατά τη δεκαετία του 2000, σημειώνονταν 64 θανατηφόρα δυστυχήματα ετησίως, ενώ το 2018, παρά την αύξηση, καταγράφηκαν 39, ένδειξη σαφούς βελτίωσης. Ωστόσο, μείζον ζήτημα παραμένουν τα ατυχήματα που οφείλονται στην απώλεια ελέγχου του αεροσκάφους, καθώς αυτά είναι υπεύθυνα για τα 10 από τα 25 πιο τραγικά δυστυχήματα παγκοσμίως.
Το χειρότερο ατύχημα του 2018 αφορούσε την πτώση του Lion Air Boeing 737 Max και είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο 189 ατόμων. Οι Ινδονήσιοι ερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων αργότερα κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το αεροσκάφος δεν ήταν αξιόπλοο και ότι έπρεπε να είχε καθηλωθεί στο έδαφος. Άλλα θανάσιμα ατυχήματα πέρυσι περιλαμβάνουν τη συντριβή ενός ακόμα 737 στην Κούβα με 112 νεκρούς και την πτώση ενός ελικοφόρου ATR 72 στα βουνά Ζαρός του Ιράν που είχε σαν αποτέλεσμα το θάνατο 72 ανθρώπων.