if( function_exists('the_ad_placement') ) { the_ad_placement('above-header'); }
if( function_exists('the_ad_placement') ) { the_ad_placement('logo-banner-728-90'); }

Συνάντηση Τσίπρα-Ερντογάν: Πως στήνεται σε media και social media

Η διήμερη επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Τουρκία και η συνάντησή του με τον τούρκο πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν δεν περνάει απαρατήρητη από το σύνολο της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης που όμως δεν αναδεικνύει σε μεγάλο βαθμό το θέμα και παραμένει κάπως αποστασιοποιημένη.

Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας *

if( function_exists('the_ad_placement') ) { the_ad_placement('inarticle1'); }

Το query «Αλέξης Τσίπρας – Ταγίπ Ερντογάν» κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytics 1.884 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 1 – 4 Φεβρουαρίου 2019. Οι περισσότερες αναφορές προέρχονται από τα News, ενώ το Twitter δεν εμφανίζει μεγάλη εμπλοκή στο σχολιασμό της επίσκεψης στην Τουρκία. Παράλληλα, τα συναισθήματα των αναφορών παρουσιάζουν μια πλειοψηφία ουδέτερων συναισθημάτων, ακολουθούν τα αρνητικά και τέλος τα θετικά συναισθήματα.

 

Θεματολογία

Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro επικεντρώνονται στις ακόλουθες αναφορές:

Auditor’s note Τα ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία της έρευνας συντείνουν στην ύπαρξη οργανωμένης στρατηγικής για τη διατήρησης χαμηλού προφίλ, όσον αφορά στην επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στην Τουρκία. Οι χαμηλοί τόνοι και η ελεγχόμενη δημοσιότητα, είναι ενδεικτικά της προσπάθειας να προσδιοριστεί εγγενώς ο αντίκτυπος, καθώς η κυβέρνηση θέλει να αποφύγει την ανάδειξη ενός ακόμα εθνικού θέματος σε μείζον στην εγχώρια ειδησεογραφία. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, όμως, απαιτείται πολιτική συνεννόηση, συνθήκη που εκ των πραγμάτων φαίνεται να επιτυγχάνεται, καθώς χαμηλούς τόνους για την επίσκεψη έχει κρατήσει και η αντιπολίτευση, τόσο κεντρικά όσο και μέσω των φίλα-προσκείμενων media.
Συνεπώς, οι λεπτοί χειρισμοί, φαίνεται να αποδίδουν καρπούς, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, ως προς την επικοινωνιακή και πολιτική διαχείριση στο εσωτερικό.
Τέλος, δεν μπορεί να παραβλεφθεί το γεγονός ότι αν και πρόκειται για μείζον εθνικό ζήτημα, που τυγχάνει πλήρους αλλά συντηρητικής ειδησεογραφικής κάλυψης, οι αναφορές στα social media είναι φειδωλές. Όπερ σημαίνει ότι, συνήθως ο αντίκτυπος που σημειώνεται είναι συνάρτηση των τόνων που επιλέγουν τα media και -ενδεχομένως- των bots και trolls που εμπλέκονται στη δημιουργία κλίματος.

Συμπεράσματα

Η ανάλυση περιεχόμενου (ποιοτικά δεδομένα) του PaloPro δείχνει ότι η διαδικτυακή γνώμη εμφανίζεται αποστασιοποιημένη από τη συνάντηση Τσίπρα και Ερντογάν και τηρεί στάση αναμονής. Αναλυτικότερα:

_____________________

*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.

*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των Social Media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.

 

if( function_exists('the_ad_placement') ) { the_ad_placement('fp-300-1st'); }
Exit mobile version