Στο στόχαστρο των γαλλικών αρχών βρέθηκε η Google, με αποτέλεσμα να της επιβληθούν πρόστιμα 50 εκατ ευρώ για παραβάσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας προστασίας ιδιωτικότητας και απορρήτου της ΕΕ, τον κανονισμό GDPR, που τέθηκε σε ισχύ τον Μάιο του 2018.
Σύμφωνα με τις γαλλικές αρχές, η Google παρέλειψε να λάβει επαρκή συγκατάθεση από τους χρήστες της σε ό,τι αφορά την επεξεργασία των δεδομένων τους, τα οποία χρησιμοποιούνται για την παρουσίαση προσωποποιημένων διαφημίσεων.
Σύμφωνα με τους Financial Times, η αρμόδια ρυθμιστική αρχή της Γαλλίας διαπίστωσε επίσης ότι η Google δεν παρείχε σαφείς πληροφορίες στους καταναλωτές, σχετικά με τον τρόπο συλλογής και κράτησης των δεδομένων τους.
Η έρευνα, που στοχεύει και τις υπόλοιπες εταιρίες GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon) ξεκίνησε μετά από καταγγελίες οργανώσεων καταναλωτών.
Αξίζει βέβαια να σημειωθεί, ότι το πρόβλημα για τη Google και τις υπόλοιπες εταιρίες, δεν είναι τα πρόστιμα που δέχονται, αλλά το γεγονός ότι αναγκάζονται να διακόψουν πρακτικές που συνέβαλλαν καθοριστικά στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των διαφημίσεων. Η υποβάθμιση της δυνατότητας στόχευσης του κοινού αναμένεται να περιορίσει τα περιθώρια κέρδους, καθώς θα μειωθούν οι τιμές, εξαιτίας της μειωμένης αποτελεσματικότητας.