Ερωτηματικά για το επίπεδο ασφαλείας και τις διαδικασίες και τις ενδεχόμενες ζημιές που έχουν υποστεί οι πελάτες-χρήστες εγείρει η καθυστέρηση τεσσάρων ετών με την οποία η Marriott International αποκάλυψε και ανέφερε την κλοπή δεδομένων 500 εκατ. πελατών της από hackers το 2014!
Η υπόθεση που είναι η μεγαλύτερη υποκλοπής προσωπικών δεδομένων μετά την πολύκροτη υπόθεση της Yahoo, η οποία επίσης το ανέφερε με μεγάλη καθυστέρηση και μόνο εφόσον το ανάκαλυψε η Verizon κατά τη διαδικασία due diligence στο πλαίσιο της εξαγοράς, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του τιμήματος και την έναρξη σχετικής έρευνας από τη γερουσία των ΗΠΑ.
Μέχρι στιγμής, ο όμιλος Marriott έχει διασταυρώσει πως χάκερ υπέκλεψαν προσωπικά δεδομένα 327 εκατ. πελατών, συμπεριλαμβανομένων του ονόματος, της διεύθυνσης, του νούμερου τηλεφώνου, της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και του αριθμού διαβατηρίου. Είναι πολύ πιθανό να έχουν υποκλαπεί, επίσης, στοιχεία πιστωτικών καρτών από ορισμένους πελάτες. Αν και είναι κρυπτογραφημένα τα δεδομένα, είναι πολύ πιθανό να έχουν αποκωδικοποιηθεί, ανακοίνωσε η Marriott χωρίς να μπορεί να το επιβεβαιώσει. Πριν από την έναρξη της συνεδρίασης στο χρηματιστήριο Nasdaq, η μετοχή της Marriott έδειχνε πτώση έως και 6%.
Ο όμιλος διαθέτει 6.700 ξενοδοχειακές μονάδες σε πάνω από 110 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της αλυσίδας Starwood που εξαγόρασε έναντι 12,2 δισ. δολαρίων το 2016. Με την εξαγορά αυτή απέκτησε τα ξενοδοχεία St. Regis, Westin, Sheraton και W Hotels. Τον Σεπτέμβριο ήταν η πρώτη φορά που πληροφορήθηκε ο ξενοδοχειακός κολοσσός για την απόπειρα χάκερ να αποκτήσουν παράνομη πρόσβαση στο σύστημα κρατήσεων της Starwood.
H εξαγορά της Starwood από τη Marriott ένωσε μια σειρά ιστορικών και ξακουστών ξενοδοχείων κάτω από την ίδια επιχειρηματική στέγη. Αυτή η κυβερνοεπίθεση προσθέτει έναν ακόμη πονοκέφαλο σε μια ταραχώδη περίοδο για τη Marriott. Αυτήν την εβδομάδα, ο όμιλος κατάφερε να καταλήξει σε συμβιβαστική λύση με 2.700 υπαλλήλους του που εργάζονται, μεταξύ άλλων, σε πέντε ξενοδοχεία στα νησιά Οάχου και Μάουι της Χαβάης.
Ομως, οι κινητοποιήσεις εργαζομένων της Marriott δεν σταματούν εκεί. Από τον Σεπτέμβριο έχουν απεργήσει περίπου 8.000 εργαζόμενοι του ομίλου σε 49 ξενοδοχεία, που βρίσκονται σε εννέα πόλεις. Μέχρι σήμερα, η διοίκηση έχει καταλήξει σε συμβιβασμό με τα δύο τρίτα των απεργών, συνολικά. Οπως επισημαίνεται από τους New York Times, οι απεργιακές κινητοποιήσεις προκάλεσαν αναστάτωση σε προγραμματισμένες εκδηλώσεις και σε μεμονωμένους πελάτες. Βασικός στόχος των απεργιών είναι η βελτίωση της ιατρικής κάλυψης και η αύξηση μισθών, αλλά και η αύξηση της χρηματοδότησης στα Ταμεία για τη φροντίδα των παιδιών και των ηλικιωμένων συγγενών των εργαζομένων.