Τα Social Media αποτελούν για πολλούς εκδότες και blogs τη βασική πηγή επισκεψιμότητας για τα άρθρα τους, με αποτέλεσμα οι αλλαγές στους αλγορίθμους να προκαλούν τεράστιες διακυμάνσεις στα ποσοτικά στοιχεία των sites, όμως αυτό είναι μόνο η μισή αλήθεια.
Σύμφωνα με την εταιρία ανάλυσης τάσεων και κίνησης στο internet Parse.ly, ανεξάρτητα από το περιεχόμενο των sites, περίπου το 50% της κίνησης που δέχονται δεν απορρέει από τα social media και τις μηχανές αναζήτησης αλλά είναι οργανικό.
Όπερ σημαίνει ότι οι εκδότες μπορούν να κάνουν πράγματα τα οποία θα έχουν αντίκτυπο στους αναγνώστες τους και θα ανεβάσουν τα ποσοτικά τους στοιχεία, ακόμα και χωρίς αυτά να είναι προσανατολισμένα στα social media αλλά στη βελτίωση ποιοτικών χαρακτηριστικών των ιστοσελίδων τους.
Η ηλεκτρονική δημοσίευση είναι ένα δύσκολο πράγμα. Ανεξάρτητα από το πόσο καλό είναι το περιεχόμενό τους, πολλοί εκδότες αισθάνονται ότι είναι στο έλεος του Google και του Facebook, επειδή το μόνο που χρειάζεται είναι μια μικρή αλλαγή στους αλγορίθμους τους για τους εκδότες να χάσουν το ήμισυ της κυκλοφορίας τους τη νύχτα.
Στην πραγματικότητα, η δημοσίευση και η αναδημοσίευση, δηλαδή η επισκεψιμότητα από τις αρχικές σελίδες, τις σελίδες ενότητας και η προώθηση των θεμάτων εκτός των social media έφεραν, αποδεδειγμένα περισσότερους αναγνώστες, έναντι των social media κατά την περίοδο έρευνας (Ιούλιος-Αύγουστος 2018).
Αυτό δείχνει ότι οι εκδότες δεν πρέπει να βασίζονται μονομερώς στους “μυστικούς” αλγόριθμους του Facebook και της Google.
Τα newsletters και άλλες μέθοδοι διαφήμισης-προώθησης προσφέρουν πολλές δυνατότητες για την προσέλκυση αναγνωστών, προστατεύοντας το ποιοτικό περιεχόμενο από τον καννιβαλισμό των social media..