Η άσκηση πιέσεων στους πολιτικούς και η προώθηση νόμων, ρυθμίσεων και η αποφυγή δυσμενών για τη βιομηχανία ή για την εκάστοτε εταιρία, νομοθετημάτων, αποτελεί βασική δραστηριότητα και για τις τεχνολογικές εταιρίες, οι οποίες βρίσκονται ολοένα και περισσότερο στο στόχαστρο των πολιτικών, καθώς ο ρόλος τους στη διαμόρφωση εκλογικών αποτελεσμάτων αποδεικνύεται καθοριστικός.
Αυτή και μόνο η παράμετρος είναι αρκετή για να αναγκάσει τις εταιρίες πληροφορικής και τεχνολογίας να επενδύσουν στο lobbying. Τα νομοθετήματα δε είναι ο μόνος λόγος, καθώς οι τεχνολογικές εταιρίες αναζητούν διαρκώς κεφάλαια, αντιμάχονται για πατέντες και γεύονται από πρώτο χέρι την αύξηση της κινεζικής δραστηριότητας, τόσο μέσω της κλοπής πατεντών, όσο και στο πλαίσιο αναζήτησης κεφαλαίων, καθώς τα κινεζικά κεφάλαια είναι τα πρώτα που ενδιαφέρονται για συμμετοχή σε αυξήσεις κεφαλαίου και τεχνολογικά startups, ιδιαίτερα στη Silicon Valley.
Οι τριμηνιαίες εκθέσεις δεν αποκαλύπτουν μόνο τις δαπάνες των εταιριών για το lobbying, αλλά παρέχουν πληροφορίες για τον τομέα που εστιάζονται οι πιέσεις. Η Google, για παράδειγμα, το δεύτερο τρίμηνο του 2017, δαπάνησε 5,9 εκατομμύρια δολάρια για την άσκηση πιέσεων σε θέματα ρύθμισης της διαφήμισης μέσω διαδικτύου και για τη… μετανάστευση, καθώς αναζητά προσωπικό με υψηλή ειδίκευση στα UAV’s, δηλαδή τα drones.
Το γράφημα δείχνει τον τρόπο με τον οποίο οι δαπάνες των ομάδων συμφερόντων της Google, της Apple, του Facebook και της Amazon έχουν κινηθεί τα τελευταία χρόνια.