Όταν η συζήτηση έρχεται στην πολιτική διαφήμιση στις ΗΠΑ, όλοι κοιτούν τον Ντόναλντ Τραμπ και τις συνδεδεμένες με αυτόν εκστρατείες, συνθήκη που συνήθως αποδεικνύεται αληθής, όχι όμως αυτή τη φορά, καθώς ο Τραμπ και οι Ρεπουμπλικάνοι καταλαμβάνουν τη δεύτερη και τρίτη θέση, ακολουθώντας το… Facebook.
Ναι! Το Facebook είναι ο κορυφαίος αγοραστής διαφημιστικού-πολιτικού χώρου και χρόνου στο… Facebook από τον Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο του 2018, καθώς προωθούσε τη νέα-αναβαθμισμένη πολιτική προστασίας της εκλογικής διαδικασίας που εφαρμόζει.
Το Facebook βρέθηκε στο επίκεντρο σκληρής κριτικής και ερευνών, αποφεύγοντας κυριολεκτικά ” παρά τρίχα” δικαστικές περιπλοκές, ενώ έχασε και ένα εκατομμύριο χρήστες στην Ευρώπη, μετά το σκάνδαλο Cambridge Analytica, ενώ παλαιότερα είχε επικριθεί για την έλλειψη αντανακλαστικών στην αποτροπή της ρωσικής προπαγάνδας για τις αμερικανικές εκλογές.
Τώρα, μετά από την εκ βάθρων αναδιάρθρωση λειτουργικών και διαδικασιών το Facebook δαπάνησε περίπου 12,5 εκατομμύρια δολάρια για την προβολή της νέας πολιτικής του, καμπάνια που θεωρείται πολιτική διαφήμιση και καταγράφεται στην πλατφόρμα του Κογκρέσου των ΗΠΑ.
Στόχος βέβαια του Facebook ήταν ακριβώς αυτός, να δείξει και να πείσει για την αλλαγή του και να δείξει ότι σέβεται και αναγνωρίζει τα νέα δεδομένα έτσι όπως αυτά τίθενται από τους νομοθέτες.