Στις 24 Οκτωβρίου, η μεγαλύτερη μακρινή γέφυρα στον κόσμο άνοιξε για το κοινό, συνδέοντας την ηπειρωτική Κίνα με τις πρώην ευρωπαϊκές αποικίες του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο.
Το έργο των 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μήκους 55 χιλιομέτρων (34 μιλίων) που συνδέει Χονγκ Κονγκ-Μακάο-Ζουχάι, μέσω ενός δικτύου γεφυρών και τούνελ, αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου για την περαιτέρω ανάπτυξη της υψηλής τεχνολογίας στην Κίνα έτσι ώστε η περιοχή Greater Bay να αναδειχθεί σε άξιο ανταγωιστή της Silicon Valley της Καλιφόρνια.
Η συγκεκριμένη γέφυρα αποτελεί ένα ακόμα ηχηρό και σημειολογικό μήνυμα της Κίνας προς τις ΗΠΑ και τον υπόλοιπο κόσμο, αποτελεί ορόσημο για τον πρόεδρο Σι και το όραμα μετασχηματισμού ολόκληρης της χώρας. Τα έργα υποδομών και η τεχνολογία ανάγονται πλέον σε αιχμή του κινεζικού δόρατος και παράλληλα αποτελούν την πεμπτουσία της νέας διακυβέρνησης.
Πρόκειται για την έκτη σε μέγεθος γέφυρα στον κόσμο, που διέρχεται πάνω από νερό και στεριά, ενώ το έργο διήρκεσε εννέα χρόνια, σε μια από τις πλέον πολυσύχναστες περιοχές για τη ναυτιλία, όπου διέρχονται καθημερινά πάνω από 4000 πλοία.
Στο έργο περιλαμβάνεται και μια υποθαλάσσια αρτηρία τεσσάρων μιλίων, έτσι ώστε να μην παρεμποδίζεται η κίνηση των πλοίων.
Η νέα γέφυρα θα εξυπηρετεί περίπου 29.000 αυτοκίνητα ημερησίως (κυρίως ιδιωτικά λεωφορεία και φορτηγά, δεδομένου ότι τα ιδιωτικά αυτοκίνητα θα χρειαστούν ειδικές άδειες) και θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ του Zhuhai και του Χονγκ Κονγκ από τρεις ώρες σε περίπου 30 λεπτά.