Να αποφορτίσει το πολιτικό σκηνικό, ώστε να δώσει περιθώριο ευελιξίας τόσο στην κυβέρνηση όσο και στις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις, στέλνοντας παράλληλα μήνυμα στο διεθνή παράγοντα και τους επενδυτές ότι δεν επίκεινται αποσταθεροποιητικές εξελίξεις, επιχείρησε με δηλώσεις του ο υπουργός Ναυτολίας Φώτης Κουβέλης, βλέποντας θετική έκβαση για συντάξεις και Σκοπιανό.
Ο κ. Κουβέλης διατύπωσε την εκτίμηση ότι
«πολιτικές εξελίξεις, με την έννοια των πρόωρων εκλογών, δεν αναμένονται, αλλά ούτε θα υπάρξουν»
και πως οι εκλογές θα γίνουν
«σύμφωνα και με τα όσα έχει πει ο Πρωθυπουργός, στη συνταγματικά προβλεπόμενη προθεσμία, Σεπτέμβριο-Οκτώβριο του 2019»
διατύπωσε ο Φώτης Κουβέλης, στον απόηχο του δημοψηφίσματος στην ΠΓΔΜ και της κατάθεσης του προσχεδίου του προϋπολογισμού.
Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ερωτηθείς για τη Συμφωνία των Πρεσπών, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημείωσε ότι
«βεβαίως πρέπει να αναμείνουμε το αποτέλεσμα στη Βουλή της γειτονικής χώρας και εν συνεχεία της αναθεώρησης του Συντάγματος. Αφού ολοκληρωθούν αυτές οι διαδικασίες, η υπόθεση που αφορά τη συνθήκη των Πρεσπών θα οδηγηθεί και στο ελληνικό κοινοβούλιο. Εκεί έχω την εκτίμηση και τη βεβαιότητα ότι θα υπάρξει ο αναγκαίος αριθμός των βουλευτών, δηλαδή η κοινοβουλευτική πλειοψηφία που θα εγκρίνει τη συγκεκριμένη συνθήκη. Σύμφωνα με όσα δημόσια έχουν δηλωθεί, υπάρχουν βουλευτές από περισσότερα κόμματα, δηλαδή κόμματα πέραν του ΣΥΡΙΖΑ, που θα ψηφίσουν τη συνθήκη».
Κατά τον κ. Κουβέλη,
«είναι πλέον σαφέστατο ότι οι συντάξεις δεν θα μειωθούν. Και δεν θα μειωθούν γιατί η μη μείωσή τους δεν αποτελεί διαρθρωτικό στοιχείο στο ασφαλιστικό μας σύστημα».
Ο ίδιος υποστήριξε ότι
«η κυβέρνηση εργάζεται προκειμένου να δημιουργηθούν αυτές οι συνθήκες για την ανάπτυξη την οποία θέλουμε να είναι και δίκαιη. Αν δείτε τα σχετικά νούμερα, θα διαπιστώσετε – ο κάθε καλοπροαίρετος – ότι ήδη έχει ξεκινήσει η τροχιά ανάπτυξης, όχι σήμερα, αλλά και τα δύο προηγούμενα έτη. Εμείς τη θέλουμε και τη διεκδικούμε δίκαιη την ανάπτυξη, με την έννοια ότι το παραγόμενο οικονομικό αποτέλεσμα από την ανάπτυξη να διαχέεται με ένα δίκαιο τρόπο στους αρμούς της κοινωνίας. Ανάπτυξη είχαμε και σε προηγούμενες περιόδους στη χώρα μας με υψηλούς δείκτες 4,8%- 4,9%. Ας θυμηθούμε τους δείκτες ανάπτυξης επί διακυβερνήσεως της χώρας από την κυβέρνηση Κώστα Καραμανλή και Κώστα Σημίτη. Το ζήτημα είναι ποιος καρπώθηκε, ποιος ήταν ο επικαρπωτής του παραχθέντος οικονομικού αποτελέσματος εκείνης της ανάπτυξης. Εκείνη η ανάπτυξη δεν είχε σταθερότητα, δεν είχε δικαιοσύνη και δεν είχε και αποτελεσματικότητα. Απόδειξη, ότι μετά από εκείνους τους υψηλούς δείκτες ανάπτυξης των προηγουμένων περιόδων – και αναφέρομαι στις περιόδους πριν το 2010 – οδήγησαν εντέλει και στην πτώχευση της χώρας. Επομένως, είναι πολιτική επιλογή η ανάπτυξη να είναι δίκαιη, μια ανάπτυξη που θα αναφέρεται στην ίδια την κοινωνία»
υπογράμμισε ο υπουργός.
Αναφερόμενος σε ζητήματα του υπουργείου του, ο κ. Κουβέλης σημείωσε ότι στη ναυπήγηση πλοίων η Ελλάδα
«επί σειρά πολλών ετών έχει μείνει πάρα πολύ πίσω σ’ αυτή τη δραστηριότητα, που αποτελεί και προνομιακή δυνατότητα για τη χώρα, λόγω της μεγάλης εμπειρίας, της υψηλής τεχνογνωσίας κι ενός άξιου προσωπικού που μπορεί να στηρίξει τα ναυπηγεία. Καταβάλλονται πλέον συγκεκριμένες προσπάθειες και πιστεύω ότι δε θα είναι μεγάλη η απόσταση από τη στιγμή που τα ναυπηγεία μας, όχι μόνο της Σύρου, αλλά και της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά, θα δραστηριοποιηθούν».
Ο υπουργός μίλησε και για
«κάποιες θετικού χαρακτήρα αποκτήσεις ελληνικής σημαίας. Κάποια πλοία – όχι πολλά, λίγα, αλλά είναι ενθαρρυντικό αυτό το στοιχείο – θέλουν και έλθουν, να εγκατασταθούν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα ή ένα κομμάτι των επιχειρήσεων και τα πλοία τους να αποκτήσουν την ελληνική σημαία και να έρθουν στο ελληνικό νηολόγιο. Η συζήτηση είναι ανοιχτή, προχωράει».
Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας εξήγησε ότι προχωρά και το θέμα της συλλογικής σύμβασης εργασίας στα πληρώματα της ποντοπόρου,
«η οποία θα πρέπει να υπάρξει. Το υπουργείο θεσμικά είναι ουδέτερο στην υπόθεση της υπογραφής της ΣΣΕ, με την έννοια ότι η συλλογική σύμβαση είναι υπόθεση της εργοδοσίας και των εργαζομένων. Παρόλα αυτά, δική μας βούληση είναι να υπάρξει αυτή η συλλογική σύμβαση, όχι μόνο για το θέμα της κοινωνικής ειρήνης, αλλά και για την αναβάθμιση των αποδοχών των ίδιων των εργαζομένων που αποτελούν αποφασιστικό και ουσιαστικό παράγοντα στην όποια αναπτυξιακή διαδικασία. Είναι θετικό το γεγονός ότι υπεγράφη σύμβαση μεταξύ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και των ακτοπλόων, σύμβαση που βεβαίως δεν αποκαθιστά τις ζημιές του παρελθόντος αναφορικά με τις αποδοχές των εργαζομένων, αλλά είναι ένα σημαντικό βήμα. Το δεδομένο ότι παρέχεται για πρώτη φορά αύξηση 2% και μάλιστα η συλλογική σύμβαση έχει αναδρομικότητα από 01/01 μέχρι 31/12 του 2018. Εμείς ενθαρρύνουμε εργαζόμενους κι εφοπλιστές να προχωρήσουν στην υπογραφή της συλλογικής σύμβασης»
τόνισε ο Φώτης Κουβέλης.
Όπως είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ήδη έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την αγορά τριών μεγάλων σκαφών (30 μέτρων), πλήρως εξοπλισμένων, για τις ανάγκες του λιμενικού, ώστε να επιχειρούν στο Αιγαίο σε όλες τις καταστάσεις.