Ανεξάρτητη πορεία στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού και στις εισαγωγές φυσικού αερίου θα ακολουθήσουν οι όμιλοι Βαρδινογιάννη και Μυτιληναίου, ένδειξη βελτίωσης των προσδοκιών και όξυνσης του ανταγωνισμού, μετά την πρόσφατη απελευθέρωση.
Η Motor Oil και ο Μυτιληναίος είχαν συστήσει από κοινού την M&M Gas από το 2010, κάνοντας τότε παράλληλες εισαγωγές LNG φυσικού αερίου. Εσχάτως, όμως, η MOH εξαγόρασε το 90% της NRG, ενώ συμφώνησε στην πώληση της συμμετοχής στην M&M στον Μυτιληναίο, που ως μέτοχος είχε δικαίωμα προτίμησης.
Το «βελούδινο» διαζύγιο των δύο εταιρειών αποκάλυψε χθες ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil κ. Πέτρος Τζαννετάκης σε συνέντευξη Τύπου της εταιρείας NRG, που ενέταξε προσφάτως στο χαρτοφυλάκιό της η Motor Oil εξαγοράζοντας το 90%, εγκαινιάζοντας έτσι την είσοδό της στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου.
Όπως ανακοινώθηκε, η Μotor Oil έχει διασφαλίσει άδεια προμήθειας φυσικού αερίου από το 2017 και θα κινηθεί αυτόνομα, ενώ διευκρίνισε ότι η συνεργασία με τη «Μυτιληναίος» στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω της κοινής εταιρείας Korinthos Power (65% Μυτιληναίος και 35% Μotor Oil) θα συνεχισθεί.
Αιτία του «βελούδινου» διαζυγίου των δύο ενεργειακών ομίλων φέρεται να είναι η ΔΕΠΑ και οι αποκλίνουσες στρατηγικές στην αγορά φυσικού αερίου. Η «Μυτιληναίος» δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον της για το εμπορικό κομμάτι της ΔΕΠΑ που θα βγει σε διεθνή διαγωνισμό, ενώ ο κ. Τζαννετάκης όταν ρωτήθηκε χθες σχετικά τόνισε ότι η Μotor Oil παρακολουθεί τις εξελίξεις και όταν ωριμάσει το ζήτημα της αποκρατικοποίησης θα αποφασίσει της κινήσεις της.
Οι εκτιμήσεις που θέλουν τους δύο ομίλους να χωρίζουν για τα «μάτια» της ΔΕΠΑ συνδέουν την εξέλιξη αυτή με το γεγονός ότι δεν θα αντιμετώπιζαν, λόγω μεγέθους και κοινής με τη ΔΕΠΑ δραστηριότητας, προβλήματα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού σε περίπτωση που τη διεκδικούσαν από κοινού. Ούτως ή άλλως όμως από τη στιγμή που η Motor Oil απέκτησε άδεια προμήθειας φυσικού αερίου, οι δύο όμιλοι έγιναν ντε φάκτο ανταγωνιστές στη λιανική αγορά φυσικού αερίου, ενώ η είσοδός της και στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού στη συνέχεια μέσω της εξαγοράς του 90% της NRG διεύρυνε το μεταξύ τους πεδίο ανταγωνισμού. Σ
Το αμέσως επόμενο διάστημα μέσω του δικτύου των 1.400 πρατηρίων των θυγατρικών της, Coral, Avin και Cylon, η Motor Oil θα αρχίσει να διαθέτει στην αγορά συνδυαστικά πακέτα ρεύματος και φυσικού αερίου της εταιρείας NRG.