Το σκάνδαλο Cambridge-Analytica Facebook, οι επιθέσεις hackers στη Yahoo, οι υποκλοπές προσωπικών δεδομένων ακόμα και από κυβερνητικές υπηρεσίες και οι επιθέσεις αντικυβερνητικών ακτιβιστών σε υπολογιστικά συστήματα κυβερνήσεων και κομμάτων, έχουν καταστήσει την έννοια “ασφάλεια προσωπικών δεδομένων” κενό γράμμα.
Η Ευρώπη προσπαθεί να ανακτήσει τη χαμένη αξιοπιστία του internet με τον νέο κανονισμό GDPR και την επερχόμενη επικαιροποίηση του e-privacy, ενώ την ίδια στιγμή το Facebook και το twitter μετακινούν δεδομένα χρηστών σε χώρες με πιο χαλαρές ρυθμίσεις, μόλις μερικές ώρες πριν την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων.
Το σημαίνει αυτό; Ότι οι πολίτες δεν μπορούν πραγματικά να γνωρίζουν ποιός έχει τα προσωπικά τους δεδομένα, πόσο ασφαλή είναι και για ποιό λόγο τα εκμεταλλεύονται.
Οι πολιτικές διαφημίσεις, οι απάτες με κάρτες και πλαστοπροσωπία είναι οι πιο συχνοί τύπου κλοπών δεδομένων, υπάρχουν όμως κι άλλοι και η λίστα μακραίνει.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Hub Entertainment Research, το 49% των Αμερικανών καταναλωτών δεν εμπιστεύονται ιδιαίτερα ή και καθόλου κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook για την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένα. Το γράφημα δείχνει πως επηρεάστηκαν οι χρήστες μετά το σκανδαλο Cambridge Analytica
Από τα δεδομένα προκύπτει ότι το 55% των χρηστών συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το Facebook όπως πριν, ενώ 23% λιγότερο, το 20% άλλαξε τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας και μόλις το 8% διέγραψε τον λογαριασμό του στον απόηχο των εξελίξεων,