Analytics: Πρωτοβουλίες για Αλέξη Τσίπρα και διλήμματα για Κυριάκο Μητσοτάκη

Analytics: Πρωτοβουλίες για Αλέξη Τσίπρα και διλήμματα για Κυριάκο Μητσοτάκη

Αν και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ανέλαβε  πρωτοβουλίες για να ελέγξει τις παρενέργειες από τις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι τα Social Media εκτιμούν ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να παρουσιάζει ένα επικοινωνιακό έλλειμμα στη διαχείριση κρίσεων, εθνικών θεμάτων και οικονομίας. Ταυτόχρονα η ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη εντοπίζει επικοινωνιακά προβλήματα στην αντιπολίτευσης του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη.

Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας

Επιλέξαμε να μελετήσουμε τα queries «Αλέξης Τσίπρας», «Κυριάκος Μητσοτάκης» «Φωτιές Μάτι», «Εθνικά Θέματα» και «Οικονομία» τα οποία και κατέγραψαν στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το PaloPro 392.697 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 29 Ιουλίου – 9 Αυγούστου 2018.

Διαφήμιση

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Τα συναισθήματα των αναφορών είναι στην πλειοψηφία τους αρνητικά. Τα ποιοτικά δεδομένα (ανάλυση περιεχομένου) μελετήθηκαν, από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα που βασίστηκε στο ποσοστό του impact των αναφορών, τους influencers, τους referrers, τα retweets και τις αναπαραγωγές των αναφορών.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

 

Θεματολογία

Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο 29 Ιουλίου – 9 Αυγούστου 2018 επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:

  • Την ίδρυση Εθνικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών.
  • Τη σύσκεψη που έγινε στο Λαύριο υπό τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
  • Τα χαμόγελα του κυβερνητικού εκπροσώπου Δημήτρη Τζανακόπουλου και της περιφερειάρχη Αττικής Ρένα Δούρου στο Λαύριο.
  • Την υβριστική αναφορά της βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ελένης Αυλωνίτου για τον πρόεδρο της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη.
  • Τη δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη για «εκλογές στις 20 Αυγούστου, αντί για φιέστες καθαρής εξόδου».
  • Η εισαγγελική έρευνα για τις φωτιές στο Μάτι για την επίρριψη ευθυνών.
  • Το θέμα της συνταξιοδότησης του Μουφτήδων σε Κομοτηνή και Ξάνθη και η αντικατάστασή τους
  • Η αναφορά του Euronews «μια νέα πορεία για την Ελλάδα μετά από οκτώ χρόνια κρίσης».
  • Το «καμπανάκι» κινδύνου από το Γραφείο Προϋπολογισμού ότι «οι αγορές θα μας παρακολουθούν με καχυποψία.

 

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Συμπεράσματα

Οι πρωτοβουλίες του Αλέξη Τσίπρα για την επόμενη μέρα των φονικών πυρκαγιών αντιμετωπίζονται επιφυλακτικά από το σύνολο των Social Media, όπως και η αντιπολίτευση του Κυριάκου Μητσοτάκη στα ανοιχτά μέτωπα της κυβέρνησης. Η ενδελεχής μελέτη της ανάλυσης περιεχομένου του PaloPro για τα παραπάνω queries εξάγει τα ακόλουθα συμπεράσματα:

  • Ο Αλέξης Τσίπρας είναι o κύριος εκφραστής της κυβερνητικής πολιτικής και βγαίνει μπροστά, σύμφωνα με τα Social Media για να καλύψει τις κυβερνητικές δυσλειτουργίες και τα λάθη που έγιναν στις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι.
  • Η πρωτοβουλία του πρωθυπουργού για την ίδρυση Εθνικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών και η ευρεία σύσκεψη που έγινε στο Λαύριο δείχνει σύμφωνα με τα Social Media ότι επιδιώκει να αλλάξει τα δεδομένα και να έχει υπό άμεσο έλεγχό τη νέα υπηρεσία.
  • Ο Αλέξης Τσίπρας φαίνεται σύμφωνα με έναν αριθμό χρηστών των Social Media να ακούει τα μηνύματα της βάσης για ριζικές αλλαγές (θετικά συναισθήματα) και δείχνει ότι θέλει να προχωρήσει σε ευρείες αλλαγές (Εθνικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών και κατεδάφιση αυθαιρέτων).
  • Το αφήγημα του Αλέξη Τσίπρα ότι για τις φωτιές στο Μάτι ευθύνονται τα λάθη του παρελθόντος, αυθαίρετα, πολεοδομικά λάθη φαίνεται, σύμφωνα με τα Social Media να έχει απήχηση καθώς ένας αριθμός χρηστών αποδίδει τις ευθύνες στις κυβερνήσεις Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ.
  • Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος και η περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου εκθέτουν σύμφωνα με τα Social Media τον πρωθυπουργό. Η φωτογραφία των δυο να χαμογελούν στη σύσκεψη του Λαυρίου έγινε επίκεντρο επικριτικών αναφορών από την πλειοψηφία των Social Media. H Ρένα Δούρου επικρίνεται για τη στάση στις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι με το ελληνικό διαδίκτυο να μη ξεχνάει και τις μεγάλες ευθύνες της στις πλημμύρες της Μάνδρας. Ο Δημήτρης Τζανακόπουλος επικρίνεται και αυτός σύμφωνα με τα Social Media για το πως χειρίστηκε τη συνέντευξη Τύπου για τις πυρκαγιές.
  • Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

  • Η παραίτηση του Nικου Τόσκα και η αποπομπή των αρχηγών της Πυροσβεστικής, αν και ετεροχρονισμένη, έγινε σύμφωνα με τα Social Media στο πλαίσιο της ανάγκης για απόδοση ευθυνών. Η ανάληψη των αρμοδιοτήτων του Τόσκα από τον υπουργό Εσωτερικών Πάνο Σκουρλέτη αποτελεί μια ευκαιρία για τον Αλέξη Τσίπρα να τη χρησιμοποιήσει για να κάνει επανεκκίνηση και στο θέμα της ασφαλείας (αστυνόμευση, μεταναστευτικό) που απασχολεί έντονα τη ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη,
  • Τα εθνικά θέματα αποτελούν άλλο ένα ευαίσθητο σημείο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που επηρεάζει αρνητικά την πλειοψηφία των Social Media. Οι χειρισμοί του Μακεδονικού και των ελληνό-τουρκικών θεμάτων παρουσιάζουν ένα σοβαρό επικοινωνιακό έλλειμμα. Η κυβέρνηση αδυνατεί να πείσει τα Social Media για τη Συμφωνία των Πρεσπών και δεν αναδεικνύει σύμφωνα με κάποιους χρήστες, το συνάλλαγμα που αφήνουν οι σκοπιανοί τουρίστες και επιχειρηματολογία για κάποια θετικά στοιχεία.
  • Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

  • Η υπόθεση της αντικατάστασης των δυο μουφτήδων σε Κομοτηνή και Ξάνθη έχει επίσης προκαλέσει την αντίδραση των Social Media που βλέπουν δάκτυλο Ταγίπ Ερντογάν. Η χρονική στιγμή που η κυβέρνηση επέλεξε να κινήσει το θέμα των δυο μουφτήδων δεν ήταν η κατάλληλη από τη στιγμή που τα Social Media παραμένουν επικεντρωμένα στους δυο έλληνες στρατιωτικούς που κρατούνται ακόμα στην Ανδριανούπολη.
  • Η οικονομία θεωρείται ένα σημαντικότατο θέμα για τα Social Media που στην πλειοψηφία τους επικρίνουν την κυβερνητική πολιτική για τη λιτότητα και τους φόρους. Το αφήγημα και του τέλους του μνημονίου και η έξοδος στις αγορές δεν πείθει καθώς η κυβέρνηση παρουσιάζει σοβαρό έλλειμα επικοινωνιακής στρατηγικής και τα Social Media εκφράζουν δυσαρέσκεια για το κυβερνητικό οικονομικό επιτελείο. Ωστόσο κάποιοι χρήστες του ελληνικού διαδικτύου βλέπουν θετικά την έξοδο στις αγορές.
  • Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει υιοθετήσει μια καταγγελτική αντιπολίτευση ζητώντας συνεχώς εκλογές κάτι που έχει κουράσει τα Social Media που περιμένουν από τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας μια ξεκάθαρη πολιτική για κάθε φλέγον κυβερνητικό θέμα.
  • Η Νέα Δημοκρατία παρουσιάζει ένα σοβαρό έλλειμμα επικοινωνιακής στρατηγικής και τα Social Media θεωρούν ότι εισπράττει μόνο την φθορά και της δυσαρέσκεια της κυβερνητικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ.
  • Η Νέα Δημοκρατία πρέπει να υιοθετήσει μια συγκεκριμένη ατζέντα για την οικονομία, τα εθνικά θέματα, τη διαχείριση των κρίσεων, την ασφάλεια των πολιτών και να τη κάνει πιο σαφή στην ελληνική δικτυακή κοινή γνώμη αντιπαραθέτοντας συγκριτικά τα δικά της σημεία με όσα έχουν γίνει επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Η πολυφωνία από στελέχη της ΝΔ, εκπρόσωπο Τύπου, τομεάρχες, εμφανίζει σύμφωνα με χρήστες των Social Media έλλειψη συντονισμού και πληροφόρησης.
  • Τα Social Media εκτιμούν ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι εγκλωβισμένος σε ισχυρές εσωκομματικές ισορροπίες που δεν του επιτρέπουν να ενεργήσει με ελευθερία απόψεων και κινήσεων. Ταυτόχρονα χρήστες των Social Media τον θεωρούν φιλελεύθερο τεχνοκράτη πολιτικό με αποτέλεσμα το βάρος των εθνικών θεμάτων να το σηκώνουν οι εκπρόσωποι της Λαϊκής Δεξιάς.

 

____________________

 

Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά,  βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.

Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των social media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.