Ποσειδώνια 2018: Η Ελλάδα «πυξίδα» των ανοιχτών θαλασσών και της καινοτομίας

Ποσειδώνια 2018: Η Ελλάδα «πυξίδα» των ανοιχτών θαλασσών και της καινοτομίας

Το πρόσωπο μιας άλλης Ελλάδας, της αισιοδοξίας, της ναυτιλίας, των επενδύσεων και της καινοτομίας έδειξε η διεθνής ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια 2018 όπου συμμετείχαν 2.011 εκθέτριες εταιρίες από 92 χώρες. Τα Ποσειδώνια είναι συνυφασμένα με τη δυναμικότητα της ελληνικής ναυτιλίας που καλύπτει περίπου το 20% της παγκόσμιας και το 50% της ευρωπαϊκής χωρητικότητας dwt.

Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας

 

Το query «Ποσειδώνια – Ναυτιλία» κατέγραψε σύμφωνα με το PaloPro στο ελληνικό διαδίκτυο, 4.440 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 4 – 10 Ιουνίου 2018. To Τwitter καταλαμβάνει την πρώτη θέση στις αναφορές και καθορίζει τις τάσεις των social media για το συγκεκριμένο θέμα. Τα συναισθήματα των αναφορών κυριαρχούνται από τα θετικά, ακολουθούν τα ουδέτερα ενώ τα αρνητικά συναισθήματα καταγράφουν ένα πολύ μικρό ποσοστό.

Διαφήμιση

Η ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη εκφράζει με τα θετικά συναισθήματα  απόλυτη στήριξη προς την ελληνική ναυτιλία, με τα ουδέτερα τηρεί στάση αναμονής για πολιτικές που πρέπει να εφαρμοστούν για να γίνουν επενδύσεις του κλάδου και με τα αρνητικά μια δυσαρέσκεια για το ότι η ναυτιλία πρέπει να αποτελεί άμεση προτεραιότητα για την κυβέρνηση.  

Θεματολογία

Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:

  • Στην επιτυχία της διοργάνωσης της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια 2018.
  • Σε συμφωνίες που υπέγραψαν έλληνες πλοιοκτήτες με διεθνή κέντρα ναυτιλίας.
  • Σε εταιρείες που εξειδικεύονται σε καινοτόμες τεχνολογίες που βρίσκουν εφαρμογές στον κλάδο της ναυτιλίας.
  • Στη συμμετοχή μεγάλων ναυτιλιακών κέντρων του Χονγκ Κόνγκ, της Σιγκαπούρης και της Σαουδικής Αραβίας.
  • Στην ομιλία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στα εγκαίνια της διεθνούς έκθεσης.

 

Συμπεράσματα

Η ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη σύμφωνα με την ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικών δεδομένων) του PaloPro αντιμετώπισε θετικά τα Ποσειδώνια 2018 με τις κυριότερες τάσεις των social media να καταγράφονται ως εξής:

  • Θεωρούν ότι η ποντοπόρος ελληνική ναυτιλία ενισχύει το διεθνές προφίλ της χώρας μας.
  • Επιβραβεύουν το μεγάλο αριθμό συμμετοχής επιχειρήσεων από τη διεθνή ναυτιλιακή αγορά.
  • Επιθυμούν μεγάλα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα να επενδύσουν στη χώρα μας ώστε να ανοίξουν νέες θέσεις εργασίες.
  • Θεωρούν ότι η ναυτιλία μπορεί υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις να συνεισφέρει τα μέγιστα στην οικονομική ανάπτυξη τη στιγμή της οικονομικής κρίσης.
  • Εμπιστεύονται τον κλάδο της ναυτιλίας και δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις καινοτόμες τεχνολογίες, όπως τεχνητή νοημοσύνη, ψηφιοποιήση, ρομποτική, με το σκεπτικό ότι θα δώσουν περισσότερο ώθηση στο συγκεκριμένο κλάδο.
  • Εκτιμούν ότι η ασφάλεια των θαλάσσιων οδών είναι ιδιαίτερη σημαντική και ότι η ανεμπόδιστη διέλευση των εμπορικών πλοίων κρίνεται απαραίτητη για την ασφαλή μεταφορά όλων των προϊόντων.
  • Πιστεύουν ότι συμμετοχή εκθετών από κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα της Ασίας και του αραβικού κόσμου θα προσφέρουν νέες επιλογές στην ελληνική ναυτιλία.
  • Αντιλαμβάνονται ότι η Ελλάδα με τα Ποσειδώνια 2018 υπενθυμίζει στο διεθνή σκηνικό ότι παραμένει θαλασσοκράτειρα και ότι η γεωπολιτική της θέση την ευνοεί στο να διευρύνει τους ναυτιλιακούς ορίζοντες της.
  • Θεωρούν ότι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας επενδύει στην ελληνική ναυτιλία για την οικονομική ανάπτυξης της χώρας, όταν καταφέρει και εξέλθει από τα μνημόνια.

 

*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.

Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent.. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των social media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.