Τριγμούς στη διοικητική ιεραρχία του FBI και στο υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ προκαλεί η αποκάλυψη και επιβεβαίωση στοιχείων που αποδεικνύουν πως η αμερικανική υπηρεσία παραπληροφόρησε συστηματικά, απέκρυψε στοιχεία και συνωμότησε προσπαθώντας να δημιουργήσει νομικό προηγούμενο, στις ετήσιες εκθέσεις του για τις συσκευές που εν τέλει δεν κατάφερε να αποκρυπτογραφήσει.
Σύμφωνα με την έκθεση που δημοσίευσε το FBI για το 2017, το τεχνικό τμήμα του ισχυρίζεται ότι δεν ήταν σε θέση να αναλύσει περίπου 7.700 συσκευές, λόγω της ισχυρής κρυπτογράφησης, ωστόσο αλλά ο πραγματικός αριθμός πιθανότατα είναι πολύ χαμηλότερος, όπως παραδέχεται η διοίκηση τώρα.
Τα τελευταία χρόνια, το FBI και ορισμένοι βουλευτές των Η.Π.Α. πιέζουν τις εταιρίες τεχνολογίας να βρουν τρόπους να προσφέρουν πρόσβαση στις αρχές, σε κρυπτογραφημένες συσκευές, επικοινωνίες και πληροφορίες. Ωστόσο, οι εταιρίες τεχνολογίας και οι ειδικοί έχουν προειδοποιήσει ότι η εφαρμογή backdoors θα μπορούσε να δημιουργήσει σοβαρό κίνδυνο και θα υπονόμευε τον σκοπό της κρυπτογράφησης, πλήττοντας την ιδιωτικότητα.
Το 2016, το FBI έχασε δικαστική διαμάχη με την Apple για την αποκρυπτογράφηση του κινητού τηλεφώνου του δράστη της επίθεσης στο Σαν Μπερναντίνο το 2015. Το FBI τελικά κατάφερε να αποκτήσει πρόσβαση στη συσκευή αξιοποιώντας διαφορετική τεχνική οδό, η δικαστική προσφυγή, ωστόσο, φαίνεται ότι έγινε στη βάση της δημιουργίας νομικού προηγούμενου.
Υπάρχουν αρκετές εταιρίες, όπως η ισραηλινή Cellebrite και η αμερικανική Grayshift, που ισχυρίζονται ότι διαθέτουν τα εργαλεία και την τεχνογνωσία που απαιτούνται για να αποκτήσουν πρόσβαση σε σχεδόν οποιαδήποτε κλειδωμένη συσκευή, συμπεριλαμβανομένου του τελευταίου iPhone X.
Τους τελευταίους μήνες, ο διευθυντής του FBI Christopher Wray υποστήριζε επανειλημμένα ότι ο οργανισμός δεν μπόρεσε να έχει πρόσβαση σε δεδομένα από σχεδόν 7.800 συσκευές κατά το προηγούμενο έτος λόγω κρυπτογράφησης. Ωστόσο, στοιχεία του επιθεωρητή δείχνουν ότι ο πραγματικός αριθμός συσκευών είναι μόνο μεταξύ 1.000 και 2.000, σύμφωνα με την Washington Post.