Κεφάλαια 142 εκατ. ευρώ, επένδυσε στην ελληνική οικονομία την περίοδο 2010-16 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ενώ επενδύσεις 61 εκατ. περιλαμβάνει το business plan για την τριετία 2017-2019,
Η στρατηγική εξαγωγών της εταιρίας κινείται σε δύο επίπεδο: το πρώτο αφορά την παραγωγή και διάθεση προϊόντων για την κάλυψη ενδοομιλικών αναγκών και το δεύτερο την ανάπτυξη της παρουσίας στο εξωτερικό των εγχωρίως παραγόμενων κωδικών.Η συμμετοχή των εξαγωγών στον συνολικό τζίρο της Αθηναϊκής κυμαίνεται σήμερα στο 10%, ωστόσο στην παρούσα φάση πραγματοποιείται μια αξιολόγηση αγορών, ώστε να υλοποιηθεί μια πιο στοχευμένη ανάπτυξη.
«Μία από τις αγορές-στόχους αποτελεί αυτή των ΗΠΑ και αντίστοιχα άλλες περιοχές με έντονο ελληνικό στοιχείο. Εκτιμούμε ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης σε επίπεδο εξωστρέφειας»
σχολίασε ο κ. Δανιηλίδης. Άλλωστε ο σχεδιασμός της τριετίας 2017-2019 αφορά προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση της βελτίωσης των παραγωγικών εγκαταστάσεων, την προώθηση των εξαγωγών και τη δημιουργία νέων προϊόντων.
Τα παραπάνω ανέφερε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αλέξανδρος Δανιηλίδης, στο πλαίσιο χθεσινής εκδήλωσης που αφορούσε τον εορτασμό των δέκα χρόνων συμβολαιακής γεωργίας που εφαρμόζει η ζυθοποιία.
Πρόκειται για το πρώτο, μεγαλύτερο αλλά και πιο ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού στη χώρα μας, καθώς συνδυάζει την επιστημονική κατάρτιση, την τεχνική υποστήριξη αλλά και την σταθερή δέσμευση της εταιρίας, επιτυγχάνοντας έτσι προστιθέμενη αξία €60 εκατ. για την Ελληνική οικονομία, 800 νέες θέσεις εργασίας στον αγροτικό τομέα αλλά και σημαντική αύξηση της στρεμματικής απόδοσης των συνεργαζόμενων παραγωγών.
Για το πρόγραμμα ο κ. Δανιηλιδης ανέφερε
«Το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού είναι ένα πρότυπο παραγωγικό μοντέλο για τον πρωτογενή τομέα στην Ελλάδα, μοναδικό σε έκταση και διάρκεια στη χώρα μας. Η επιτυχής πορεία του αποδεικνύει ότι η συνεργασία εταιριών, φορέων και πρωτογενούς τομέα αποφέρει σημαντικά οφέλη, αλλά κυρίως προσθέτει αξία στην ελληνική οικονομία. Με τέτοιες πρωτοβουλίες, εμείς, στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, μετράμε το αποτύπωμά μας στην ελληνική οικονομία και κοινωνία, και, εν τέλει, κάνουμε την «ελληνικότητα» πράξη, ακολουθώντας μία καθαρά ελληνική διαδρομή για όλη μας την παραγωγή, ξεκινώντας από τον σπόρο και το χωράφι και καταλήγοντας στο ποτήρι του Έλληνα καταναλωτή».
Κληθείς να σχολιάσει την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την επιβολή προστίμου στην εταιρεία, ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε:
“Σεβόμαστε απόλυτα την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Ωστόσο, έχουμε το δικαίωμα να διαφωνούμε. Πιστεύουμε ότι σε κάποια φάση θα αποδείξουμε ότι η αγορά μπύρας ήταν και είναι ανοικτή. Ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή θα είναι μια αγορά όπου όλοι οι παίκτες θα σκέφτονται την προστιθέμενη αξία και πως θα αυξήσουν την κατά κεφαλήν κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα”.
Αναφερόμενος στην αντιδικία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας με τη Ζυθοποιία Μακεδονίας–Θράκης τόνισε:
“Εμείς δεν θέλουμε να χαλάμε την ενέργειά μας σε δικαστήρια και σε ένα πόλεμο χαρακωμάτων. Σκοπός μας είναι να ασχοληθούμε σοβαρά με τον Έλληνα καταναλωτή και να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε την κατακεφαλήν κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα. Υπάρχει δέσμευση προς όλους τους εργαζόμενους της εταιρείας μας ότι δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να ρίχνει λάσπη στην εταιρεία μας χωρίς νομικές επιπτώσεις”.