Τα συμπεράσματα των ειδικών της πολεμικής αεροπορίας, όσον αφορά τη συντριβή του Mirage 2000-5 με κυβερνήτη τον Γιώργο Μπαλταδώρο, έρχονται να επιβεβαιώσουν τα δεδομένα από την αποκωδικοποίηση του καταγραφέα πτήσης (μαύρου κουτί) που έστειλε η κατασκευάστρια εταιρία Dasault.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των ελληνικών media τα στοιχεία από το μαύρο κουτί επιβεβαιώνουν ότι ο χειριστής του Mirage 2000-5 υπέστη βέρτιγκο, που αποτελεί τον εφιάλτη των πιλότων και «κάρφωσε» στην θάλασσα με μεγάλη ταχύτητα.
Τελευταία στιγμή γλίτωσε ο δεύτερος χειριστής, αφού και τα δύο «Mirage» πετώντας μέσα στα σύννεφα κατέβηκαν πολύ χαμηλά προκειμένου να βρουν καθαρό καιρό και να προσγειωθούν στη Σκύρο.
Ο Νο2 κατάφερε να απαγκιστρώσει όπως λέγεται στη γλώσσα των πιλότων στα μόλις 300 πόδια, αλλά ο Γιώργος Μπαλταδώρος συνέχισε την καθοδική πορεία «καρφώνοντας» με μεγάλη ταχύτητα στα νερά του Αιγαίου.
Οι Γάλλοι που εξέτασαν όλα τα στοιχεία του καταγραφέα πτήσεων απέκλεισαν οποιοδήποτε ενδεχόμενο τεχνικής βλάβης στο αεροσκάφος, αλλά οι έρευνες από τους εμπειρογνώμονες της ΠΑ συνεχίζονται εξετάζοντας και τον κινητήρα του αεροσκάφους, αλλά και ορισμένα άλλα όργανα που έχουν εντοπίσει στον βυθό της θαλάσσιας περιοχής της Σκύρου, στο σημείο όπου συνετρίβη το «Mirage 2000-5».
Οι μέχρι στιγμής έρευνες έχουν αποκλείσει επίσης, όπως αναφέρει το militaire.gr κι ένα ακόμη ενδεχόμενο που κάποιοι στην Πολεμική Αεροπορία είχαν αφήσει ανοιχτό. Αυτό της υποξίας που μπορεί να είχε προκληθεί ίσως από κάποια τεχνική δυσλειτουργία σε συνδυασμό με το μεγάλο ύψος στο οποίο είχαν πετάξει για πολύ ώρα τα δύο «Mirage 2000-5» την ημέρα της πτώσης.