Κινήσεις συγκέντρωσης κτήσεων, αναδιάρθρωσης στόλου και διαφοροποίησης της πελατειακής βάσης κάνει η Star Bulk Carriers του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, καθώς ανακοίνωσε την εξαγορά 16 επιπλέον πλοίων χύδην ξυρού φορτίου, ανεβάζοντας τον στόλο της από τα 73 στα 89 πλοία.
Για την εξαγορά η εταιρία δεν θα πληρώσει μετρητά αλλά θα εκδώσει μετοχές, ενώ παράλληλα θα αναλάβει και 310 εκατ. δολάρια σε εναπομένον χρέος από την κατασκευή τους. Στο πλαίσιο της συμφωνίας η Star Bulk θα εκδώσει περίπου 10,5 εκατομμύρια κοινές μετοχές στους πωλητές των 16 πλοίων, που συνεπάγεται ότι οι νέοι μέτοχοι θα ελέγχουν το 14,1% της εταιρίας. Η αγορά των πλοίων αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2018 και εξακολουθεί να υπόκειται στην εκτέλεση οριστικών συμφωνιών χρηματοδότησης και συνήθων όρων κλεισίματος.
Επιπλέον η όλη συναλλαγή θα γίνει με την αξία των πλοίων να υπολογίζεται με βάση τα ισχύοντα στην αγορά, ενώ τρία από τα 16 πλοία που αγοράστηκαν ανήκουν σε εταιρείες που συνδέονται με μέλη της οικογένειας του κ. Πέτρου Παππά, διευθύνοντος συμβούλου της Star Bulk. Η τεχνική διαχείριση των 16 πλοίων θα παραμείνει σε εταιρεία συγγενή με την Augustea Atlantica SpA, ενώ την εμπορική διαχείριση θα αναλάβει η Star Bulk.
Ο κ. Πέτρος Παππάς, διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk, σχολίασε μεταξύ άλλων ότι η Star Bulk αποκτά ένα υψηλής ποιότητας, σύγχρονο στόλο, και εκτίμησε ότι σε συνδυασμό με την ελκυστική τραπεζική χρηματοδότηση, η συναλλαγή θα είναι ικανοποιητική για τους μετόχους μας. Η Star Bulk αποκτά έναν στόλο από πέντε πλοία Newcastlemaxes / Capesize, δυο πλοία Mini Capesize, οκτώ πλοία Post Panamax / Kamsarmax και ένα Ultramax, με μέση ηλικία τα 4,5 έτη, ενώ τα πλοία έχουν κατασκευαστεί σε Ιαπωνία και Κορέα. Τα πλοία, πρόσθεσε ο κ. Παππάς, θα αποκτηθούν από θυγατρική της Star Bulk και με την ολοκλήρωση της συναλλαγής αναμένεται ότι ο κ. Raffaele Zagari, διευθύνων σύμβουλος της Augustea Atlantica Spa, θα συμμετάσχει στο Διοικητικό Συμβούλιο της Star Bulk.
Η ουσιαστική βελτίωση της αγοράς χύδην ξηρού χύμα με την άνοδο των ναύλων συνέβαλε στην παραγωγή ισχυρών ταμειακών ροών για τη Star Bulk, η οποία επικεντρώθηκε στην εξόφληση του χρέους της. Η εταιρεία Star Bulk μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής θα ελέγχει έναν στόλο από 89 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 10,2 εκατομμυρίων dwt, που θα αποτελείται από 14 Newcastlemax, 15 Capesize, 2 Μίνι Capesize, 7 Post Panamax, 25 Kamsarmax, 2 Panamax, 15 Ultramax και 10 Supramax με χωρητικότητα μεταφοράς μεταξύ 52,055 dwt και 209,537 dwt.