Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στην Ευρώπη χάνουν τη δυναμική τους, καθώς σύμφωνα με τους τελευταίους αριθμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το μερίδιο αγοράς του πετρελαίου ντίζελ μειώθηκε στο 45,7% των συνολικών εγγραφών αυτοκινήτων στην ΕΕ των 15.
Οι πωλήσεις ντίζελ παραδοσιακά ήταν υψηλότερες από τις ΗΠΑ, λόγω του φορολογικού πλεονεκτήματος κατά 30%. Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ωστόσο, μειώνεται μετά το diesel gate, τη αυστηροποίηση των ευρωπαϊκών προτύπων για τις εκπομπές αέριων ρύπων και την ενδεχόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας ντιζελοκίνητων οχημάτων στο κέντρο των πόλεων.
Σύμφωνα με την ACEA, η διείσδυση του πετρελαίου μειώθηκε σε όλες τις χώρες, ιδίως στην Αυστρία, την Ελλάδα, το Λουξεμβούργο και την Ισπανία.
Το μερίδιο αγοράς στη Γερμανία, που παραδοσιακά θεωρείται ως χώρα προτιμά την τεχνολογία ντίζελ, υποχώρησε το 40,4% μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου 2017, δηλαδή μείωση 6,1%.
Το μερίδιο αγοράς στη Γαλλία μειώθηκε κάτω από το 50% (47,8%, μείωση 4,7%) για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια.
Η Ιρλανδία παραμένει η χώρα με το υψηλότερο μερίδιο αγοράς ντίζελ (65,4%), ακολουθούμενη από την Πορτογαλία (61,4%) και την Ιταλία (56,5%).
Αρκετά υψηλά αλλά επίσης με κάμψη βρίσκεται και η Ελλάδα, καθώς ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει επαρκώς το τοπίο και οι επίδοξοι αγοραστές γίνονται πιο επιφυλακτικοί.