Στην τελική ευθεία για τη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας εισέρχεται η ελληνική κυβέρνηση, καθώς ολοκληρώνει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, ενώ παράλληλα έχει επιταχύνει την εκτέλεση των προαπαιτούμενων για την τέταρτη αξιολόγηση, μεταξύ των οποίων τις αποκρατικοποιήσεις ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΕΛΠΕ και την πώληση του πακέτου 5% του ΟΤΕ στη Deutsche Telekom.
Το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης θα υποβληθεί στο EuroWorking Group της 11ης Απριλίου, με στόχο να παρουσιαστεί από τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο στο Eurogroup στις 27 Απριλίου στη Σόφια.
Στο σχέδιο ενσωματώνονται οι εξαγγελίες του υπουργού Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτου για μειώσεις φορολογικών συντελεστών 3,5 δισ., οι οποίες όπως φαίνεται να συνοδευτούν από περιορισμό του αφορολόηγητου, ενίσχυση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος και κίνητρα για μικρές επιχειρήσεις και νοικοκυριά.
Παράλληλα, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα η κυβέρνηση θα εντάξει στο σχέδιο -το οποίο θα πάρει τη μορφή Μνημονίου- και την αύξηση του κατώτατου μισθού, κίνηση που θα πρέπει να συνοδευτεί όμως από μείωση του μη-μισθολογικού κόστους ώστε να μπορέσει να περάσει ώστε να μην υπάρξει επιδείνωση στους δείκτες επιχειρηματικότητας και επενδύσεων.
Το σχέδιο καταρτίζεται υπό την εποπτεία των υπουργείων Οικονομικών και Οικονομίας και θα ακολουθήσει «πολιτική διαβούλευση» με την υπόλοιπη κυβέρνηση, κυρίως σε επίπεδο κυβερνητικού συμβουλίου, ενώ θα εγκριθεί και από το υπουργικό.
Greece GDP | Last | Q1/18 | Q2/18 | Q3/18 | Q4/18 | 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|
GDP Growth Rate | 0.1 | 0.3 | 0.2 | 0.3 | 0.5 | 0.6 |
GDP Annual Growth Rate | 1.9 | 1.2 | 1.5 | 1.8 | 2 | 2.1 |
GDP | 195 | 202 | 202 | 202 | 202 | 212 |
GDP Constant Prices | 46798 | 50100 | 50500 | 51100 | 51700 | 57600 |
Gross Fixed Capital Formation | 6857 | 5150 | 5200 | 5250 | 5300 | 5910 |
GDP per capita | 22736 | 23700 | 23700 | 23700 | 23700 | 25500 |
GDP per capita PPP | 24264 | 25600 | 25600 | 25600 | 25600 | 26200 |
GDP From Agriculture | 1608 | 1710 | 1750 | 1520 | 1580 | 1690 |
GDP From Construction | 1908 | 750 | 990 | 1250 | 1820 | 2230 |
GDP From Mining | 5202 | 5100 | 5490 | 5690 | 5200 | 5600 |
GDP From Public Administration | 9053 | 9050 | 8980 | 8850 | 8920 | 8990 |
GDP From Services | 7768 | 7100 | 9100 | 11550 | 8550 | 9900 |
Η κυβέρνηση στοχεύει να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο βαθμό τα ευρωπαϊκά εργαλεία για τη χρηματοδότηση του σχεδίου, δίνοντας βάρος στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, στο ΕΣΠΑ, στην «αναπτυξιακή τράπεζα», καθώς και στις Συνεταιριστικές Τράπεζες, δεδομένου ότι οι τελευταίες έχουν καλύτερη πληροφόρηση για την τοπική κοινωνία και τοπικούς επιχειρηματίες.
Από την άλλη πλευρά η κυβέρνηση σκοπεύει να περιορίσει τη συμμετοχή των συστημικών τραπεζών οι οποίες δεν είναι σε θέση να χρηματοδοτήσουν την οικονομία, διοχετεύουν τη ρευστότητα σε μη παραγωγικές επενδύσεις και εστιάζουν στην αναχρηματοδότηση δανείων.
Στο δημοσιονομικό σκέλος η κυβέρνηση επιμένει στον κανόνα της ουδετερότητας, ενώ θα εισαγάγει ρυθμίσεις για την καλύτερη αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων με τη χρήση κεφαλαίων από το “μαξιλάρι” και τη δημιουργία μιας bad bank για τα δάνεια που εμπλέκουν πρώτη κατοικία και πολίτες χαμηλού εισοδήματος.
Παράλληλα η κυβέρνηση φιλοδοξεί κατά συζήτηση του δημοσιονομικού πλαισίου της επόμενης ημέρας να οριστικοποιηθεί ο μηχανισμός και ο χρονισμός των μέτρων ελάφρυνσης χρέους ώστε να συμπεριληφθούν και να εγκριθούν ενιαία τόσο από την ελληνική βουλή όσο και από τα κοινοβούλια των εταίρων όπου αυτό απαιτείται.