Πράσινο φως από Κομισιόν για εξαγορά της Monsanto από τη Bayer

Ολοκληρώνεται η αναδιάταξη του παγκόσμιου χάρτη της γεωργίας καθώς πρόκειται για το τρίτο deal μεταξύ των ηγετών της αγοράς.

Πράσινο φως από Κομισιόν για εξαγορά της Monsanto από τη Bayer

Στην τελική φάση εισέρχεται η εξαγορά της αμερικανικής Monsanto από τη γερμανική Bayer, μετά την -υπό προϋποθέσεις” έγκριση της συμφωνίας από την Κομισιόν, ενώ παράλληλα ολοκληρώνεται και η διαδικασία αναδιάταξης και μετασχηματισμού της παγκόσμιας γεωργίας και αγοράς χημικών.

Η Bayer AG εξασφάλισε την έγκριση της Κομισιόν για την εξαγορά της Monsanto, που αποτιμάται στα 66 δισ. δολάρια, αφού συμφώνησε να ενισχύσει την BASF SE, που αποσχίζεται, με τη μονάδων σπόρων, φυτοφαρμάκων και την την τεχνολογία ψηφιακής γεωργίας.

Η Bayer και η BASF “πρέπει να παράσχουν περαιτέρω στοιχεία” για την ικανότητα και τα κίνητρα της τελευταίας να εξελιχθεί σε ουσιαστικό ανταγωνιστή της -μέχρι τώρα- μητρικής της εταιρίας, προκειμένου να πάρει την έγκριση να αγοράσει το πακέτο άνω των 6 δισ ευρώ. Η ΕΕ δεν αποφάσισε για συγκεκριμένο αγοραστή για τη μονάδα φυτικών σπόρων της Bayer, ενώ η διοίκηση της εταιρίας πρότεινε τη BASF.

Διαφήμιση
Διαβάστε  ΟΤΕ: Η Deutsche Telekom πήρε το 5%, το Δημόσιο 284 εκατ.

Οι παραχωρήσεις των εταιριών καθησυχάζουν πλήρως τις ανησυχίες της ΕΕ για την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία, δήλωσε η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ Μαργκρέτ Βεστάγκερ.

“Έχουμε εξασφαλίσει ότι ο αριθμός των παγκόσμιων παικτών που ανταγωνίζονται ενεργά σε αυτές τις αγορές παραμένει ο ίδιος. Αυτό είναι σημαντικό επειδή χρειαζόμαστε ανταγωνισμό για να εξασφαλίσουμε στους αγρότες την επιλογή διαφορετικών ποικιλιών σπόρων και φυτοφαρμάκων σε προσιτές τιμές. “

Η συμφωνία είναι η τελευταία από τις τρεις μεγάλες γεωργικές συναλλαγές που αναδιαμορφώνουν την παγκόσμια γεωργία. Η DuPont Co. έπρεπε να πωλήσει τις περισσότερες από τις παγκόσμιες δραστηριότητές της στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης για να ανταποκριθεί στις ανησυχίες της ΕΕ σχετικά με τη συγχώνευσή της με την Dow Chemical Co. πέρυσι. Η China National Chemical Corp. αποεπένδυσε επίσης ορισμένα επικαλυπτόμενα προϊόντα για να κερδίσει έγκριση για την προσφορά της Syngenta AG.

Ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ

Η Bayer και η Monsanto πρέπει ακόμα να πείσουν τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ που πιέζουν τις εταιρείες να εκχωρήσουν περισσότερα περιουσιακά στοιχεία για να επιλύσουν ανησυχίες σχετικά με την αντιμονοπωλιακή πολιτική, όπως είπε το περασμένο σαββατοκύριακο ένα πρόσωπο εξοικειωμένο με την έρευνα. Η Bayer αρνείται τον ρωσικό αντιμονοπωλιακό φυλακή, προκειμένου να μοιραστεί την τεχνολογία με ρωσικές εταιρείες.

Διαβάστε  Η Ελλάδα πήρε 246 δισ. από την Ευρώπη (infographic)

Η Bayer δήλωσε ότι εξακολουθεί να επιδιώκει να ολοκληρώσει τη συμφωνία μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου. Η εταιρεία δήλωσε ότι συνεργάζεται στενά με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.

Επικριτές αναφέρουν ότι η απόφαση της ΕΕ επιτρέπει στις Bayer, Monsanto και BASF “να γίνουν γίγαντες δεδομένων στη γεωργία” κάτι αντίστοιχο με το Facebook των αγροτών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Η BASF προτίθεται να αγοράσει και τις παγκόσμιες δραστηριότητας της Bayer στους σπόρους, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων έρευνας και ανάπτυξης. Αποεπενδύοντας η Bayer “ξεφορτώνει” ελαιοκράμβη, βαμβάκι, σόγια και σιτάρι καθώς και τον τομέα έρευνας για γενετικά τροποποιημένα χαρακτηριστικά. Η BASF θα αγοράσει τα περιουσιακά στοιχεία της Bayer για τη γλυφοσινική και τρεις ερευνητικές γραμμές για τα ζιζανιοκτόνα, που έχουν σχεδιαστεί για να αντικαταστήσουν το glyphosate, ένα ζιζανιοκτόνο που ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες προχωρούν στην απαγόρευση.

Διαβάστε  Η Gongbao παίρνει την Εθνική Ασφαλιστική

Η BASF θα αποκτήσει επίσης τη μονάδα Nemastrike της Monsanto για την προστασία των σπόρων από σκουλήκια. Θα χορηγήσει άδεια εκμετάλλευσης αντίγραφο των δραστηριοτήτων της Bayer στον τομέα της ψηφιακής γεωργίας και της έρευνας. Αυτό θα επιτρέψει στην BASF να αναπαράγει τη θέση της Bayer στην ψηφιακή γεωργία στην Ευρώπη και να διασφαλίσει ότι η αγορά “σε αυτόν τον αναδυόμενο τομέα παραμένει ανοικτή”, ανέφερε η ΕΕ.

Διαφήμιση