Απόφαση με την οποία τίθενται εν αμφιβόλω τα επιχειρησιακά σχέδια των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανία -και όχι μόνο- εξέδωσε το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο της Γερμανίας, παρέχοντας τη δυνατότητα απαγόρευσης ρυπογόνων οχημάτων.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έδωσε μεγάλο αγώνα για να επιτραπούν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στις πόλεις, τόσο στη Γερμανία όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, δίνοντας έτσι ώθηση στις πωλήσεις και αλλάζοντας το προφίλ των εσόδων καθώς και τη δομή στις γραμμές παραγωγής.
Η απόφαση προκαλεί, εκ των πραγμάτων, αναστάτωση στη γερμανική βιομηχανία αυτοκινήτων, ενώ προστίθεται σε άλλες καταδικαστικές αποφάσεις και εν εξελίξει έρευνες για το γνωστό diesel-gate, διογκώνοντας τα προβλήματα και επισκιάζοντας τις προοπτικές του κλάδου.
Οι δικαστές στη Λειψία αρνήθηκαν συγκεκριμένα να ανακαλέσουν απόφαση, που επιτρέπει στη Στουτγκάρδη και το Ντίζελντορφ να απογορεύσουν την κυκλοφορία οχημάτων ντίζελ στο κέντρο των πόλεων και ζήτησε από τις δύο πόλεις να επιστρέψουν με πιο αναλυτικά σχέδια για το πώς σχεδιάζουν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων.
«Οι απαγορεύσεις μπορούν να επιτραπούν και να εφαρμοστούν κατά τρόπο πάντα, που να αποφεύγονται δυσανάλογες επιπτώσεις» τόνισε ο δικαστής Αντρέας Κόρμπμαχερ, προσθέτοντας ότι «οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαιτούν από τις πόλεις δράση για τον περιορισμό της ρύπανσης».
Η απόφαση θεωρείται ότι δημιουργεί προηγούμενο για περισσότερες από 50 πόλεις, που επίσης σχεδιάζουν να προωθήσουν αυστηρά μέτρα.