Τη διαδικασία της διαμεσολάβησης προωθεί η διοίκηση του αγωγού TAP προκειμένου να απεμπλέξει το έργο στο επίπεδο της Καβάλας, ώστε αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες που έχουν εκφραστεί από τοπικούς φορείς και κατοίκους σε σειρά ζητημάτων.
Ο TAP υπενθυμίζει εξάλλου ότι έχει οργανώσει πληθώρα συναντήσεων με φορείς των Τεναγών, τόσο κατά τη φάση διαβούλευσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών Επιπτώσεων, όσο και κατά την περίοδο της κατασκευής του έργου.
Σημειώνει, δε, ότι μόνο κατά τους τελευταίους πέντε μήνες ο έχει συμμετάσχει ενεργά σε περισσότερες από 130 συναντήσεις για το συγκεκριμένο θέμα με φορείς σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
Σε ό,τι αφορά τα έργα κατά μήκος της όδευσης του ΤΑΡ, έχουν ολοκληρωθεί τα 2/3 της κατασκευής, συμπεριλαμβανομένων και 40 χλμ. από τα 51 χλμ. που διέρχονται από την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας.
Ειδικότερα, έχει διανοιχθεί η Ζώνη Εργασίας σε περισσότερα από 530 από τα συνολικά 550 χλμ. που είναι η συνολική όδευση του αγωγού επί ελληνικού εδάφους. Παράλληλα, περισσότερα από 280 χλμ. γης βρίσκονται στη φάση της σταδιακής αποκατάστασης, ενώ έχουν υπογραφεί τα πρώτα Πρωτόκολλα Εξόδου που σηματοδοτούν την επιστροφή της γης στους ιδιοκτήτες και χρήστες της για την επανέναρξη των αγροτικών τους εργασιών.
Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.
Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).