Η Γερμανία απειλεί το Facebook με… “χειροπέδες” για τα προσωπικά δεδομένα

Εισάγοντας σκληρότερη πολιτική ασφάλειας, λίγο πριν την εφαρμογή του σαρωτικού κανονισμού της ΕΕ

Η Γερμανία απειλεί το Facebook με… “χειροπέδες” για τα προσωπικά δεδομένα

Νέα πολιτική ασφάλειας προσωπικών δεδομένων επιχειρεί να εφαρμόσει η Γερμανία, ξεκινώντας από το Facebook, το οποίο βρίσκεται υπό διερεύνηση, ενώ παράλληλα τίθεται σε εφαρμογή ο ευρωπαϊκός κανονισμός GDPR που επιβάλλει σειρά περιορισμών στην καταγραφή, φύλαξη και επεξεργασία τους.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times η Γερμανία απειλεί να περιορίσει το πώς το Facebook αντλεί δεδομένα από εκατομμύρια χρήστες σε μια πρωτοφανή παρέμβαση στο επιχειρηματικό μοντέλο του κοινωνικού δικτύου, λίγους μήνες πριν την εφαρμογή της GDPR, η οποία αναγκάζει τις επιχειρήσεις να παρέχουν στους πελάτες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις εταιρίες στις οποίες διατηρούνται τα προσωπικά τους δεδομένα.

Ο Andreas Mundt, επικεφαλής της ομοσπονδιακής διεύθυνσης κατά των μονοπωλίων της Γερμανίας, δήλωσε ότι θα μπορούσε να απαγορευτεί στο Facebook η συλλογή και επεξεργασία δεδομένων χρηστών τρίτων, δηλαδή άλλων υπηρεσιών ή δικτύων που συναρτώνται με την πλατφόρμα, μετά έρευνα που το Δεκέμβριο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο εκμεταλλεύτηκε την κυρίαρχη θέση του στην αγορά.

Διαφήμιση

Ο κ. Mundt σε συνέντευξή του δήλωσε ότι:

«Εξετάζουμε πολύ προσεκτικά τη σχέση μεταξύ των δεδομένων και της δεσπόζουσας θέσης στην αγορά, των δεδομένων και της ισχύος και ενδεχόμενης καταχρηστικής συλλογής δεδομένων».

Η έρευνα στις πρακτικές του Facebook αποτελεί και μια ακόμη ένδειξη της εντεινόμενης ανησυχίας των Ευρωπαίων για την επικράτηση αμερικανικών εταιριών στην ευρωπαϊκή αγορά, υπερσυγκέντρωση στοιχείων και αποθήκευσής τους σε σημεία εκτός ΕΕ, ενισχύοντας τους κινδύνους απώλειας προσωπικών δεδομένων καθώς άλλες χώρες δεν διέπονται από τα ίδια standards ασφαλείας και ιδιωτικότητας.

Η έρευνα επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο το Facebook επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να στοχεύουν διαφημίσεις στο διαδίκτυο σε συγκεκριμένους καταναλωτές, με βάση πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που πλοηγούνται στο Διαδίκτυο.

Το Facebook δήλωσε ότι συνεργάζεται με τις γερμανικές αρχές, αλλά υπερασπίστηκε τις επιχειρηματικές πρακτικές που ακολουθεί. “

Πολλοί ιστότοποι και εφαρμογές χρησιμοποιούν λειτουργίες που παρέχονται από άλλες εταιρείες για θέματα όπως το ενσωματωμένο περιεχόμενο και η διαφήμιση”

ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρίας, ενώ συνέχισε:

“Είμαστε σαφείς με τους ανθρώπους για το πώς αυτά τα εργαλεία από το Facebook δουλεύουν και πώς να τα ελέγχουν.”

Αξίζει να σημειωθεί ότι Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο €2,42 δισ. στη Google, για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, όσον αφορά τη λειτουργία της μηχανής αναζήτησης και σύγκρισης αποτελεσμάτων, ιδιαίτερα στην αγορά εισητηρίων. Γερμανοί εκδότες και δημοσιογράφοι έχουν ξεκινήσει σταυροφορία κατά της Google στις Βρυξέλλες, τόσο άμεσα όσο και μέσω του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Εκδοτών.

Οι Βρυξέλλες άσκησαν δίωξη και επέβαλαν πρόστιμο και στην Amazon για την χρήση μονοπωλιακών πρακτικών στην αγορά του ebook. Παράλληλα επέβαλλαν πρόστιμο € 110 εκ. και στο Facebook για παραπλάνηση της επιτροπής κατά την εξαγορά της WhatsApp το 2014.

Επίσης, προσπαθώντας να ελέγξει τον πόλεμο προπαγάνδας και να περιορίσει τη ροή fake news, η Γερμανία ψήφισε πέρυσι νόμο που απαιτεί από το Facebook και το Twitter να διαγράψουν δυνητικά παράνομες αναρτήσεις ή tweets εντός 24 ωρών από την κοινοποίηση ή να αντιμετωπίσουν πρόστιμα ύψους έως και 50 εκατομμυρίων ευρώ.