Να ξεμπερδέψει το χάος των τραπεζικών κανονισμών, ρυθμίσεων και διαδικασιών των τραπεζών επιχειρεί η “Αριάδνη” το νέο πρόγραμμα που λανσάρει μια βρετανική startup, η regtech.
Με τη Βασιλεία ΙΙΙ να προωθεί νέες διαδικασίες, τους επόπτες να απαιτούν πιο διάφανες διαδικασίες και ενιαία αντιμετώπιση στη διαχείριση του ρίσκου, ενώ οι προσθήκες, επικαιροποιήσεις και τροποποιήσεις κανονισμών να αποτελούν εφιαλτική πραγματικότητα, οι τραπεζίτες αναζητούν λύσεις.
Έχοντας ήδη δαπανήσει τεράστια κεφάλαια και ανθρώπινο δυναμικό, ανεβάζοντας το λειτουργικό κόστος των οργανισμών, οι τραπεζίτες βρίσκονται απολογούμενοι είτε στους μετόχους για ελλιπή αξιοποίηση πόρων και ανεπάρκεια της διοίκησης, είτε στις εποπτικές αρχές για ελλείψεις, παραλείψεις και παραβάσεις, αντιμετωπίζουν δυσπιστία και πρόστιμα.
Η αντιμετώπιση ελέγχων από τις αρχές και η απάντηση σχετικών ερωτημάτων οδηγεί, εν τέλει, στην πρόσληψη εξωτερικών συμβούλων, προκαλώντας νέα αύξηση του κόστους, ανεβάζοντας το κόστος διαρροής πληροφοριών και προκαλώντας έμφραγμα στην καθημερινή λειτουργία των τραπεζών.
Αν αυτό το project Αριάδνη παίρνει τον κανονισμό λειτουργίας και συμμόρφωσης ενός ιδρύματος και τον χωρίζει σε τρία μέρη που μπορούν εύκολα να απεικονιστούν: κόκκινο για ρύθμιση, πράσινο για οργάνωση και μπλε για τις διαδικασίες.
Το project Αριάδνη στοχεύει σε μεσαίες τράπεζες και συμβούλους σε όλο τον κόσμο, ενώ δοκιμάζεται ήδη στην Αρμενία. Το σύστημα δεν εγγυάται τη συμμόρφωση – που παραμένει στην ευθύνη της τράπεζας – αλλά επιτρέπει στον risk manager να χαρτογραφήσει τις λειτουργίες, να επιβλέπει τις αλλαγές, να λαμβάνει ειδοποιήσεις για εκκρεμείς εργασίες και να παρακολουθεί τις τροποποιήσεις στους κανονισμούς και τις αντίστοιχες ενέργειες της εκάστοτε τράπεζας.