Με τις επιθέσεις hackers να αναδεικνύονται σε μείζον ζήτημα για την ασφάλεια κρατικών φορέων, επιχειρήσεων και υποδομών η ασφαλιστική αγορά παγκοσμίως οδηγείται σε αναγκαία αναπροσαρμογή καθώς καλείται να ανταποκριθεί σε διαρκώς κλιμακούμενες και σύνθετες απαιτήσεις πελατών, σε πεδία που δεν υπάρχουν επαρκή ιστορικά δεδομένα ώστε να παραχθούν αναλύσεις ρίσκου, κόστους και βιωσιμότητας.
Με το περιβάλλον να εξελίσσεται με ταχύτητες που η ασφαλιστική αγορά δεν έχει συνηθίσει, τις ηλεκτρονικές συναλλαγές να αποτελούν την αιχμή του δόρατος και την παγκοσμιοποίηση των ροών δεδομένων, κεφαλαίων και το ψηφιακό χρήμα να κυριαρχούν στο τοπίο, η ανάγκη προσαρμογής για τις ασφαλιστικές εταιρίες και τους μεσίτες είναι επιτακτική, καθώς οι πελάτες αναζητούν λύσεις όπου αυτές υπάρχουν.
Η συνεργασία και μεταφορά τεχνογνωσίας από επιχειρήσεις ασφάλειας κυβερνοχώρου, ψηφιακών αποτυπωμάτων και αντιμετώπισης e-κρίσεων είναι πλέον μονόδρομος για την ασφαλιστική αγορά, η οποία αν και δεν διαθέτει κουλτούρα συνεργασίας με άλλους κλάδους, είναι τώρα αναγκασμένη να την αναζητήσει και να τη ενσωματώσει.
Υπ αυτό το πρίσμα η ουσιαστική συμμετοχή στις ψηφιακές τάσεις και η ενσωμάτωση των δυνατοτήτων του insurtech είναι απαραίτητες στη σημερινή αγορά. Τα τελευταία δύο χρόνια, υπήρξε σημαντική στροφή προς τη χρήση ψηφιακών δυνατοτήτων για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και των πελατών και για την τόνωση των διαδικασιών αναδοχής και των συμπερασμάτων που βασίζονται σε δεδομένα, όπως προκύπτει από report της Allianz.
Παράλληλα όμως, η ασφαλιστική αγορά, καλείται να παρακολουθήσει και να ηγηθεί στην τάση παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών από την αρχή μέχρι το τέλος, τον περιορισμό της διαπροσωπικής επαφής και τη δημιουργία ηλεκτρονικά διαχειρίσιμων προϊόντων.
“Η ενσωμάτωση της ψηφιακοποίησης επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να επεξεργαστούμε τις επιχειρήσεις. Η αυτοματοποίηση του τρόπου πρόσβασης στους πελάτες, της προσφοράς, της δέσμευσης, της διεκπεραίωσης αιτημάτων και της διαχείρισης των ασφαλίστρων είναι ζωτικής σημασίας. Εάν δεν το κάνουμε αυτό, τότε θα χάσουμε τελικά το μέλλον. “
δηλώνει χαρακτηριστικά στο insurancebusinessmag ο Henning Haagen, επικεφαλής ασφάλισης αερομεταφορών της Allianz.
Ενώ συμπληρώνει ότι τελικός πελάτης έχει μια απληστία για την ταχύτητα. Τόσο οι προσωπικές όσο και οι εμπορικές γραμμές πελάτες προσδοκούν σχεδόν στιγμιαία αποσπάσματα από διάφορους μεταφορείς όταν πλησιάζουν σε έναν μεσίτη ή πηγαίνουν online ασφαλιστικές αγορές. Οι ταχείες αντιδράσεις και η ομαλή εμπειρία του αγοραστή είναι η τρέχουσα τάση.
Αντιμετωπίζοντας αυτή τη διττή ψηφιακή πρόκληση οι ασφαλιστικές εταιρίες μπορούν μόνο να αναζητήσουν στρατηγικούς συμμάχους, συντασσόμενες με εταιρίες ασφάλειας και παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών καθετοποίησης ώστε να μπορέσουν να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών τους σε πραγματικό χρόνο όσο πολύπλοκες κι αν είναι αυτές.
Η εμφύσηση αυτής της νέας κουλτούρας όμως είναι αρκετά μεγάλη πρόκληση για ένα κλάδα που έχει εμφανίσει ισχυρές αντιστάσεις στην εξέλιξη και την υιοθέτηση νέων μοντέλων πώλησης και με εξάρτηση από την πλήρη και διεξοδική τιμολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών. Πρόκληση είναι επίσης και οι στρατηγικές συνεργασίες καθώς οι ασφαλιστικές ακόμα και σήμερα κρατούν τα τμήματα ρίσκου και ελέγχου εντός των τειχών και αποφεύγουν το outsourcing.