Σε μείζον πολιτικό ζήτημα εξελίσσεται -και στις ΗΠΑ- η πρωτοβουλία των Ρεπουμπλικάνων να θεσπίσουν ειδικό φόρο διαφημίσεων στο πλαίσιο της αλλαγής της φορολογικού κώδικα, καθώς αναζητούν κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουν τις τεράστιες φοροαπαλλαγές που έχει υποσχεθεί ο Ντόναλντ Τραμπ.
Λομπίστες των μεγάλων εταιριών media έχουν προσεγγίσει βουλευτές και γερουσιαστές τόσο από τους Δημοκρατικούς όσο και από τους Ρεπουμπλικάνους επιχειρώντας να αποτρέψουν την επιβολή επιπλέον φορολόγησης ή τη διαφορετική φορολογική διαχείριση των εξόδων που προκύπτουν από τις διαφημίσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα η διαφήμιση αντιμετωπίζεται όπως κάθε άλλο αγαθό στις ΗΠΑ και οι συναλλαγές δεν βαρύνονται με επιπλέον φόρο, ενώ και λογιστικά αντιμετωπίζονται όπως οι περισσότερες δαπάνες.
Η πρόταση που εξετάζεται θα επέτρεπε σε εταιρίες όπως η Procter & Gamble Co. να εκπίπτουν άμεσα μόνο για το ήμισυ της διαφημιστικής δαπάνης, ενώ για το υπόλοιπο η θα υπήρχε πρόβλεψη απόσβεσης σε βάθος 5ετίας.
Η απάντηση που δίνουν οι εταιρίες του χώρου με επιστολή που αποστέλλουν για λογαριασμό τους 15 γερουσιαστές, προς τους συναδέλφους τους, επικεντρώνει στην συνεισφορά της διαφήμισης στο ΑΕΠ της χώρας που ανέρχεται στο 19% και στις 20 εκατ. θέσεις εργασίας που συντηρεί. Οι λομπίστες υποστηρίζουν ότι η διαφημιστική αγορά των ΗΠΑ είναι ήδη νωχελική και πως μια τέτοια νομοθετική παρέμβαση θα περιόριζε ακόμα περισσότερο τις δαπάνες, θέτοντας εν αμφιβόλω θέσεις εργασίας και οδηγώντας στη μείωση των φόρων που ήδη εισπράττονται.