Facebook: Οι Ρώσοι πράκτορες επηρέασαν την κοινή γνώμη στις ΗΠΑ

Facebook: Οι Ρώσοι πράκτορες επηρέασαν την κοινή γνώμη στις ΗΠΑ

Σαφή εικόνα της διείσδυσης της ρώσικης καμπάνιας παραπληροφόρησης, στις ΗΠΑ, έδωσε ο εκπρόσωπος του Facebook καταθέτοντας στην επιτροπή της Γερουσίας που διερευνά την υπόθεση σχέσεων του Ντόναλντ Τραμπ με τη Ρωσία και την ανάμειξης του Κρεμλίνου στις αμερικανικές εκλογές του 2016.

Σύμφωνα με το Facebook έως και 126 εκατ. χρήστες στις ΗΠΑ πιθανώς να είδαν περιεχόμενο το οποίο ανέβασαν πράκτορες με έδρα στη Ρωσία μέσα στο διάστημα των δύο τελευταίων ετών. Ο εκπρόσωπος της εταιρίας ανέφερε πως 80.000 posts έγιναν πριν και μετά τις προεδρικές εκλογές του 2016, τα περισσότερα από τα οποία είχαν «διχαστικά» κοινωνικά και πολιτικά μηνύματα.

Υπενθυμίζεται πως η Ρωσία έχει επανειλημμένα απορρίψει τους ισχυρισμούς πως αποπειράθηκε να επηρεάσει τις τελευταίες προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, στις οποίες ο Ντόναλντ Τραμπ νίκησε τη Χίλαρι Κλίντον.

Διαβάστε  Έτοιμη να αγοράσει S-400 η Ινδία, ψάχνει παράθυρο για τις αμερικανικές κυρώσεις

Όσον αφορά στις νέες ανακοινώσεις του Facebook, o «βασιλιάς» των κοινωνικών δικτύων υποστήριξε πως έγιναν 80.000 posts μεταξύ του Ιουνίου 2015 και του Αυγούστου 2017, που είδαν ευθέως περίπου 29 εκατ. Αμερικανοί, σύμφωνα με προσχέδιο της σχετικής παρουσίασης το οποίο είδαν αμερικανικά ΜΜΕ εν όψει της συγκεκριμένης ακρόασης. Τα posts αυτά, που το Facebook λέει ότι δημιουργήθηκαν από εταιρεία που συνδέεται με το Κρεμλίνο, «ενισχύθηκαν» μέσω likes, shares και σχολίων, με αποτέλεσμα να δουν ακόμα δεκάδες εκατομμύρια πολίτες.

Διαβάστε  Το FBI απέκρυψε πόσες συσκευές μπορεί να παραβιάσει, τώρα το παραδέχεται

Το Facebook είπε επίσης ότι διέγραψε 170 λογαριασμούς στο Instagram, που δημοσίευσαν περίπου 120.000 κομμάτια περιεχομένου.

Σε blog post νωρίτερα μέσα στον μήνα, ο Έλιοτ Σράγκε του Facebook είπε πως πολλά από αυτά τα posts δεν παραβίαζαν τους κανονισμούς της εταιρείας περί περιεχομένου, ωστόσο ήταν «μη αυθεντικά», καθώς από πίσω τους βρίσκονταν Ρώσοι που έκρυβαν το τι είναι στην πραγματικότητα.

Διαβάστε  Το Facebook δίνει προσωπικά δεδομένα χρηστών ακόμα κι όταν δεν θέλουν

Διαφήμιση