Κάμψη σε χαμηλό τετραμήνου σημείωσε ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος GfK στη Γερμανία υποχωρώντας στις 10,7 μονάδες το Νοέμβριο από 10,8 τον προηγούμενο μήνα και κάτω από τις προσδοκίες της αγοράς για 10,8.
Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιούλιο, κυρίως λόγω της μείωσης των προσδοκιών για το εισόδημα, ενώ συνέχισαν να αυξάνονται οι οικονομικές προσδοκίες και η τάση για αγορά.
Τον Οκτώβριο, οι προσδοκίες για το εισόδημα μειώθηκαν για τον δεύτερο συνεχόμενο μήνα (4 μονάδες στα 48,7), λόγω της μεγαλύτερης ανησυχίας για τον πληθωρισμό. Εν τω μεταξύ, ο υπο-δείκτης των οικονομικών προσδοκιών αυξήθηκε κατά 10,1 μονάδες σε 43,5, υποστηριζόμενο από ισχυρή αγορά εργασίας και σταθερή ιδιωτική κατανάλωση, ενώ η προθυμία αγοράς αυξήθηκε κατά 2 μονάδες σε 59,2.
“Ακόμα κι αν η κατάσταση κατανάλωσης στη Γερμανία έχει μέχρι στιγμής σε μεγάλο βαθμό σταθερή, υπάρχουν ορισμένοι κίνδυνοι, οι οποίοι οφείλονται κυρίως στο διεθνές περιβάλλον”
, ανέφερε το GfK. Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στη Γερμανία ήταν κατά μέσο όρο 5,88 από το 2001 έως το 2017, καταγράφοντας ιστορικό υψηλό 16,80 το Μάρτιο του 2001 και σημειώνοντας ιστορικό χαμηλό -3,50 το Μάρτιο του 2003.