Απρόσμενη κάμψη σημείωσε ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος GfK για στη Γερμανία υποχωρώντας στις 10,8 τον Οκτώβριο από 16ετές υψηλό 10,9 το Σεπτέμβριο.
Τα στοιχεία διαψεύδουν τις εκτιμήσεις της αγοράς για άνοδο στο 11, κυρίως λόγω της μείωσης τόσο των προσδοκιών εισοδήματος όσο και της τάσης για αγορά. Τον Σεπτέμβριο, οι προσδοκίες για το εισόδημα μειώθηκαν για πρώτη φορά σε έξι μήνες (8,7 μονάδες σε 52,7) και η τάση για αγορά που υπέστη λόγω της ύφεσης (κάτω από 1,1 μονάδες σε 57,0).
Αντίθετα, ο υπο-δείκτης των οικονομικών προσδοκιών αυξήθηκε κατά 3 μονάδες σε 33,4, καθώς οι Γερμανοί θεωρούν την οικονομία τους ως αναδυόμενη και η αγορά εργασίας στέλνει τακτικά θετικά μηνύματα. “Μια μικρή αναστροφή της τάσης προς τα κάτω μπορεί να θεωρηθεί περισσότερο ως διαδικασία σταθεροποίησης”, ανέφερε η GfK σε δήλωση.
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στη Γερμανία ήταν κατά μέσο όρο 5,86 από το 2001 έως το 2017, φθάνοντας σε ιστορικό υψηλό στις 16,8 το Μάρτιο του 2001 και σημειώνοντας ιστορικό χαμηλό -3,50 το Μάρτιο του 2003.