Ενέργειες στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης Κοινής Ευρωπαϊκής Πολιτικής Cybersecurity πραγματοποιεί η ΕΕ στον απόηχο της κλιμάκωσης, αναβάθμισης και διεύρυνσης της απειλής από hackers τόσο σε επίπεδο κερδοσκοπίας όσο και σε επίπεδο κρατικής και βιομηχανικής κατασκοπείας. Η ΕΕ θέλοντας να διαμορφώσει ένα ενιαίο firewall επεξεργάζεται μια σειρά από θεσμικά, χρηματοδοτικά και πολιτικά εργαλεία που θα συμβάλουν στη δημιουργία πλαισίου και διαρκούς εποπτείας.
Η Κομισιόν έχει ήδη προτείνει ενιαίο μηχανισμό αντίδρασης σε μεγάλης κλίμακας απειλές, τη δημιουργία Ταμείου Αλληλεγγύης και Στήριξης για την αναβάθμιση της άμυνας και την αποκατάσταση ζημιών από επιθέσεις. Παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία εκ βάθρων αναδιάρθρωσης της Υπηρεσίας Κυβερνοασάλειας της ΕΕ, η οποία θα συντονίζει πανευρωπαϊκές ασκήσεις, θα έχει ευρύτερες και πιο ουσιαστικές αρμοδιότητες και θα συμβάλει στη μεταφορά τεχνογνωσίας μεταξύ χωρών για την αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας.
Η Κομισιόν μεταξύ άλλων προτείνει και τη δημιουργία Κέντρου Έρευνας και Επάρκειας Κυβερνοασφάλειας, το οποίο θα επιφορτιστεί με την εξέλιξη και πιστοποίηση νέων τεχνολογιών δημιουργώντας standards και συσσωρεύοντας τεχνογνωσία. Σε αυτό τον οργανισμό περιλαμβάνεται και κέντρο πιστοποίησης προγραμμάτων, διαδικασιών και προτύπων, τύπου ISO με εφαρμογή στην κυβερνοασφάλεια.
Η Επιτροπή προωθεί όμως και ρύθμιση-ταφόπλακα στις εθνικές νομοθεσίες που επιτρέπουν σε εταιρίες, δημόσιο και οργανισμούς να επιβάλουν τον τόπο φύλαξης των δεδομένων τους, επιτρέποντας κατ ουσία στις εταιρίες διαχείρισης δεδομένων να τα αποθηκεύουν οπουδήποτε στον κόσμο, περιορίζοντας το κόστος και δημιουργώντας συνθήκες ενισχυμένου ανταγωνισμού. Ωστόσο θα επιτρέπεται η επιβολή υποχρέωσης διατήρησης των δεδομένων σε τοπικά data centers όταν πρόκειται για ευαίσθητα δεδομένα και στρατηγικής σημασίας.