Το καυτό θέμα του λαθρεμπορίου πετρελαίου μεταξύ Ιταλών και του Ισλαμικού Κράτους αναδεικνύει με δημοσίευμά της η la Republica, θέμα που έχει απασχολήσει και τη Europol, την Interpol αλλά στο οποίο έχουν αρνηθεί υπεισέλθουν οι ελληνικές αρχές.
Με το Ισλαμικό Κράτος να έχει χάσει εδάφη και πλουτοπαραγωγικές πηγές στο Ιράκ και τη Συρία οι δυνάμεις του πλέον συγκεντρώνονται στη Λιβύη, όπου εκμεταλλευόμενο τη διοικητική πολυδιάσπαση και την έλλειψη ενιαίας κυβέρνησης έχει συμμαχήσει με τοπικές εγκληματικές οργανώσεις και δυτικούς λαθρεμπόρους και ελέγχει είτε πετρελαιοπηγές, είτε με πειρατείες παίρνει τον έλεγχο tankers των οποίων το φορτίο κλέβει και μεταφορτώνει σε άλλα στα ανοιχτά της Ιταλίας, δραστηριότητα που συνέβαινε επί μακρόν και προ ISIS ανοιχτά της Κρήτης.
Σύμφωνα με έρευνα που άρχισε τον περασμένο Φεβρουάριο στην Ιταλία, η οικονομική αστυνομία Guardia di Finanza «μπορεί να θεωρηθεί βάσιμο ότι οι εισαγωγές πετρελαίου από περιοχές που ελέγχονται από την ισλαμική τρομοκρατία καταλήγουν και σε μεγάλα ιταλικά διυλιστήρια», αναφέρει η εφημερίδα της Ρώμης.
Η La Repubblica προσθέτει ότι υπάρχει ένα «Τρίγωνο των Βερμούδων» στο κέντρο της Μεσογείου, ότι νότια της Μάλτας πετρελαιοφόρα σβήνουν τους δορυφορικούς μεταδότες τους και για ένα μικρό χρονικό διάστημα είναι αδύνατον να εντοπισθούν.
Στοιχεία τα οποία έχει στα χέρια της η ιταλική Δικαιοσύνη και στα οποία αναφέρεται η εφημερίδα, δείχνουν ότι πιθανότατα υπάρχει ύποπτη ανταλλαγή αργού πετρελαίου μεταξύ των πετρελαιοφόρων αυτών και μικρών πλοίων, τα οποία φέρονται να ανήκουν στο Ισλαμικό Κράτος. Στην συνέχεια, μέρος του πετρελαίου αυτού φέρεται να καταλήγει σε διυλιστήρια της Ιταλίας και της νότιας Γαλλίας.
«Δεν είναι τυχαίο το ότι τα ταχύπλοα που πρόσφατα η Ιταλία παρέδωσε στην λιβυκή ακτοφυλακή χρησιμοποιούνται από την κυβέρνηση της Τρίπολης για τον εντοπισμό και την καταδίωξη των μικρών αυτών πλοίων»
προσθέτει το άρθρο. Η εφημερίδα κάνει αναφορά και στην λεγόμενη «τουρκική διαδρομή», γράφοντας ότι «ομάδες τζιχαντιστών μεταφέρουν το αργό πετρέλαιο σε φορτηγά μέχρι τα σύνορα με την Τουρκία, όπου μεσολαβητές το αγοράζουν, πληρώνοντας με μετρητά». Διευκρινίζει επίσης ότι η μεταφορά συνεχίζει δια της θαλάσσιας οδού αλλά και δια ξηράς, αν και «τελευταία, η εναλλακτική αυτή δείχνει να έχει εγκαταλειφθεί».
«Όποια και αν είναι η οδός που επιλέγεται, αποτελεί γεγονός ότι το λιβυκό αργό πετρέλαιο κατέληξε παράνομα, δια θαλάσσης, στην Ιταλία και στην Μάλτα και οδικά στην Τυνησία, όπως τόνισαν πρόσφατα και εμπειρογνώμονες του ΟΗΕ»,
καταλήγει η εφημερίδα.