Στην καταναλωτική εμπιστοσύνη και άρα στην κατανάλωση και την προοπτική της γαλλικής οικονομίας αποτυπώνονται άμεσα οι πρώτες ενδείξεις δυσαρέσκειας από τον Εμμάνουελ Μακρόν, η δημοτικότητα του οποίου υποχώρησε 10 ποσοστιαίες μονάδες τρεις μήνες μετά την εκλογή του, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη κάμψη από την εποχή του Ζακ Σιράκ το 1995, όταν είχε χάσει 15%.
Κάμψη όμως σημείωσε και η καταναλωτική εμπιστοσύνη και μάλιστα απρόσμενη, ένδειξη της σύνδεσης της αποδοχής των πολιτικών του προέδρου με την πραγματική οικονομία και το χρονικό διάστημα επίδρασης.
Τον Ιούλιο ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη Γαλλία, στις 104 μονάδες έναντι 108 μονάδων τον Ιούνιο. Οι αναλυτές ανέμεναν πως ο δείκτης θα παρέμενε αμετάβλητος στις 108 μονάδες.
Διαβάστε επίσης: Ο Μακρόν σε ελεύθερη πτώση
Οι ανησυχίες των καταναλωτών αφορούν την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών, τα οποία δυσκολεύονται πλέον να αποταμιεύσουν και την προοπτική αύξησης της ανεργίας και των τιμών ταυτόχρονα τους επόμενους 12 μήνες.
Η εβδομάδα που πέρασε αποδείχθηκε ιδιαίτερα δύσκολη καθώς ο Εμμάνουελ Μακρόν ανακοίνωσε ευρύ σχέδιο περικοπών που πλήττει και βασικά προνοιακά επιδόματα καθώς και την επιδότηση ενοικίου, ενώ καρατόμησε τον αρχηγό των Ενόπλων Δυνάμεων λόγω διαφωνίας για τις περικοπές στον αμυντικό προϋπολογισμό κατά 850 εκατ.
Τεράστια κάμψη κατέγραψε η προοπτική του βιοτικού επιπέδου στο -10 από 1 τον Ιούνιο ενώ οι ανησυχίες για την ανεργία αυξήθηκαν 8 από 6. Επίσης, η γνώμη των νοικοκυριών για την οικονομική τους κατάσταση τους επόμενους δώδεκα μήνες υποχώρησε αισθητά -9 από -3 και η αξιολόγησή τους για την οικονομική κατάσταση -17 από -14. Επιπλέον. Το ισοζύγιο απόψεων σχετικά με την προσδοκώμενη ικανότητα αποταμίευσης μειώθηκε σε -3 από 1, ενώ η τρέχουσα ικανότητα αποταμίευσης μειώθηκε στο 12 από 14.
Εν τω μεταξύ, υπήρχαν περισσότεροι καταναλωτές από ό, τι σε ένα μήνα νωρίτερα, που προσδοκούν αύξηση των τιμών τους επόμενους δώδεκα μήνες, ενώ η πρόθεση εξοικονόμησης των νοικοκυριών για το επόμενο έτος αυξήθηκε 9 από 7.