Ο φόβος επιβολής νέων κυρώσεων από τις ΗΠΑ στη Ρωσία αναγκάζει τη Gazprom να επιταχύνει την κατασκευή του τουρκικού αγωγού φυσικού αερίου ο οποίος θα διακλαδώνεται και να προμηθεύει και την Ευρώπη, σύμφωνα με δημοσιεύματα ρωσικών media.
Σύμφωνα με τη ρωσική οικονομική εφημερίδα Vedomosti η Gazprom ξεκίνησε σιωπηρά την κατασκευή της δεύτερης γραμμής του Turkish Stream μέσω της οποίας θα προμηθεύει την Ευρώπη. Από την πλευρά της εταιρίας ο εκπρόσωπος Τύπου, Σεργκέι Κουπριάνοφ, δηλώνει πάντως ότι η εταιρία στην παρούσα περίοδο πραγματοποιεί εργασίες προετοιμασίας που έχουν σχέση με την κατασκευή της δεύτερης γραμμής του αγωγού Turkish Stream, επισημαίνοντας ότι η τοποθέτηση του αγωγού στην δεύτερη γραμμή θα ξεκινήσει μόνον όταν το πλοίο Pionerring Spirit φθάσει στις τουρκικές ακτές και αρχίσει να επιστρέφει πίσω, καθώς ο αγωγός θα είναι υποθαλάσσιος.
Η εφημερίδα στο δημοσίευμά της υποστηρίζει ότι έχουν ήδη τοποθετηθεί 20-25 χιλιόμετρα του αγωγού, κάτι που ωστόσο διαψεύδεται από τη δήλωση του εκπροσώπου Τύπου. Το ίδιο δημοσίευμα, επικαλούμενο την ιστοσελίδα marinetraffic.com, γράφει ότι το πλοίο Audacia το οποίο τοποθετεί τον αγωγό υποθαλάσσια και ανήκει στην ελβετική εταιρεία Allseas, αυτή τη στιγμή βρίσκεται μερικά χιλιόμετρα νοτίως του οικισμού Μάλι Ουτρίς, όπως και ότι τα τελευταία εικοσιτετράωρα το πλοίο κινείται με μέση ταχύτητα 0,1-0,15 κόμβων την ώρα (περίπου 4-5 χιλιόμετρα το εικοσιτετράωρο) ακολουθώντας την πορεία στην οποία νωρίτερα είχε αρχίσει η τοποθέτηση της πρώτης γραμμής του Turkish Stream.
Η ρωσική εφημερίδα γράφει επίσης ότι προς το παρόν η Gazprom έχει ανακοινώσει την πρώτη γραμμή του αγωγού Turkish Stream, όπως και ότι στις 10 Ιουλίου , ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας Αλεξάντρ Νόβακ, είχε πει ότι έχουν ήδη κατασκευαστεί 50 χιλιόμετρα αγωγού υποθαλασσίως, λέγοντας ότι η Τουρκία δεν είχε επιβεβαιώσει ακόμη το τελικό σημείο εξόδου του αγωγού στο έδαφος της, αλλά πως θα το πράξει στο “προσεχές μέλλον”. Η Gazprom δεν είχε ανακοινώσει πότε θα αρχίσει η κατασκευή της δεύτερης γραμμής του αγωγού.
Ο εκπρόσωπος της εταιρείας Allseas το μόνο που δήλωσε στην εφημερίδα Vedomosti είναι ότι ήδη έχουν κατασκευαστεί 100 χιλιόμετρα αγωγού, αλλά δεν αναφέρθηκε στο αν άρχισε η όχι η κατασκευή της δεύτερης γραμμής του αγωγού.