Με πρόστιμα για καταχρηστικούς και παράνομους όρους στα ψιλά γράμματα των συμβάσεων διαφημίσεων και προβολής περιεχομένου απειλεί η Κομισιόν Facebook, Twitter και Google, ενώ τους δίνει ένα μήνα προθεσμία να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις της Ε.Ε, καθαρίζοντας τα δίκτυα τους από απάτες και «άδικους» όρους λειτουργίας.
Η ανακοίνωση έρχεται μετά την πρώτη «παρατήρηση» του περασμένου Νοέμβριου, όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από το τρίο του ελεύθερου περιεχομένου διαφημίσεων, να αντιμετωπίσουν τους τομείς ανησυχίας.
Facebook, Twitter και Google έχουν ένα μήνα να υποβάλλουν προτάσεις για το πώς σκοπεύουν να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις της ΕΕ. Με την Κομισιόν να απαιτεί ριζικές λύσεις, η αδυναμία των εταιριών να συμμορφωθούν με το κανονιστικό πλαίσιο της Ένωσης, θα μπορούσε να επιφέρει κυρώσεις. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επικαλούμενη τις καταχρηστικές ρήτρες των συμβάσεων, θέλει οι όροι χρήσης των εταιριών να εναρμονίζονται με το ευρωπαϊκό δίκαιο των καταναλωτών.
[graphiq id=”2tlkxxwStSJ” title=”Τα δημοφιλέστερα κοινωνικά δίκτυα” width=”700″ height=”565″ url=”https://w.graphiq.com/w/2tlkxxwStSJ” ]
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η επίτροπος δικαιοσύνης των Βρυξελλών, Vera Jourová:
«Δεδομένης της αυξανόμενης σημασίας των online κοινωνικών δικτύων είναι καιρός να βεβαιωθούμε ότι οι ισχυροί κανόνες της ΕΕ, που είναι εκεί για να προστατεύσουν τους καταναλωτές από αθέμιτες πρακτικές, τηρούνται σε αυτόν τον τομέα»
«Δεν είναι αποδεκτό οι καταναλωτές της ΕΕ να μπορούν να απευθυνθούν μόνο σε ένα δικαστήριο στην Καλιφόρνια για την επίλυση μιας διαφοράς. Ούτε μπορούμε να δεχτούμε ότι οι χρήστες στερούνται το δικαίωμά τους να αποσυρθούν από μια online αγορά. Οι εταιρείες των social media πρέπει επίσης να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για να αντιμετωπίσουν τις απάτες που συμβαίνουν στις πλατφόρμες τους.»
Η Επίτροπος επεσήμανε τα δικαιώματα για τους Ευρωπαίους καταναλωτές που πρέπει να διασφαλιστούν όπως τη δυνατότητα να καταφύγουν σε δικαστικές αρχές της χώρας τους, να μπορούν να αποσύρουν μια online αγορά, όρους που δεν θα περιορίσουν ή θα αποκλείουν εντελώς την ευθύνη των μέσων σε σχέση με την εκτέλεση μιας υπηρεσίας, αναγνωρίσιμοι σύνδεσμοι περιεχομένου και καταγγελίες συμβάσεων από τους χρήστες.
Επίσης τόνισε, την ανάγκη καταστολής απάτης καλώντας τις εταιρίες να αφαιρούν οποιοδήποτε τέτοιο περιεχόμενο, αμέσως μόλις το αντιληφθούν.