Το mobile gaming αναδεικνύεται σε λοκομοτίβα ανάπτυξης της παγκόσμιας αγοράς παιγνίων, τρέχοντας με 21,3% σε ετήσια βάση και θέτοντας πλέον ισχυρές βάσεις για να ξεπεράσει τους υπολογιστές στα επόμενα χρόνια. Συνολικά η παγκόσμια αγορά gaming έκανε τζίρο 99,6 δισ. δολάρια 2016 σύμφωνα με την έκθεση Global Games Market Report, της Newzoo.
Το mobile gaming αποτέλεσε την ατμομηχανή επιτυγχάνοντας ραγδαία αύξηση 21,3% και τζίρο $36,9 δισεκατομμύρια.
Υπ αυτό το πρίσμα είναι πλέον παραπάνω από προφανές ότι το mobile gaming θα αποτελέσει πόλο έλξεις για εξαγορές και συγχωνεύσεις καθώς και μαγνήτη επενδύσεων. Παράλληλα το mobile gaming δεν αποκλείεται να αναδειχθεί και πρωταθλητής καινοτομίας καθώς αποτελεί το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κομμάτι μιας τεράστιας παγκόσμιας και απολύτως διασυνδεδεμένης αγοράς.
Αν και στα επίσημα στοιχεία δεν περιγράφεται, εν τούτοις είναι γνωστό ότι το gaming αποτελεί και μεγάλο “πλυντήριο” χρήματος, ενώ με την εισαγωγή των εικονικών ισοτιμιών (cryptocurrencies), τύπου bitcoin, η κατάσταση ξεφεύγει εύκολα από τον έλεγχο των εποπτικών αρχών.
Ο συνδυασμός ταχείας ανάπτυξης και μαύρης οικονομίας καθιστούν την αγορά την πλέον “καυτή” παγκοσμίως, δίνοντας στον τζόγο και τα παίγνια νέα αίγλη και δυναμική.
Η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού συνεχίζει να κυριαρχεί παγκοσμίως, κατέχοντας το 47% της αγοράς, με την Κίνα μόνης της να ευθύνεται για το 25% του παγκόσμιου τζίρου. Σύμφωνα με τη Newzoo, η παγκόσμια αγορά, αναμένεται να αυξηθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης +6,6% μέχρι το 2019, φτάνοντας τα $118,6 δισεκατομμύρια με το mobile gaming στα $52,5 δισεκατομμύρια.
Η Κίνα, που αναμένεται να κατέχει το 50% των εσόδων της περιοχής Κίνας-Ειρηνικού, φτάνοντας τα $24,4 δισεκατομμύρια το 2017, ισχυροποιεί τη θέση της ως μεγαλύτερη αγορά gaming του κόσμου, ξεπερνώντας τις ΗΠΑ, όπου το αναμενόμενο μέγεθος της αγοράς για το 2017 είναι $23,5. Το PC gaming στην Κίνα εμφανίζει μειωμένο ρυθμό ανάπτυξης, στο 4% από το 16%, καθώς το mobile gaming αρχίζει να εκτοπίζει το pc. Η Κίνα θα παραμείνει η μεγαλύτερη αγορά gaming παγκοσμίως για το προβλεπόμενο μέλλον, φτάνοντας στα $28,9 δισεκατομμύρια μέχρι το 2019.
Η Βόρεια Αμερική κατέχει τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια αγορά με προβλεπόμενα κέρδη στα $25,4 δισεκατομμύρια το 2016 και year-to-year ρυθμό ανάπτυξης 4,1%, προερχόμενο κυρίως από το τμήμα mobile gaming. Με το mobile gaming να μην είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στην Ανατολική Ευρώπη, η ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς της ενισχύεται κατά 4,4% με year-to-year ρυθμό ανάπτυξης 7,3%.
Η Λατινική Αμερική φτάνει τα $4,1 δισεκατομμύρια το 2016, με εντυπωσιακό year-to-year ρυθμό ανάπτυξης 20,1%. Το mobile gaming φτάνει τα $1,4 δισεκατομμύρια και παρόλο που το κοινό της περιοχής είναι αρκετά υψηλό ο τζίρος του mobile gaming παρέμειναν χαμηλά.
Από άποψη είδους οθόνης, ποιο διαδεδομένοι είναι οι υπολογιστές, που δημιουργούν τζίρο περίπου $32 δισεκατομμύρια, και ακολουθούνται από τηλεοράσεις και κονσόλες με τζίρο $23,0 δισεκατομμύρια. Τα smartphone έχουν τον υψηλότερο year-to-year ρυθμό ανάπτυξης 23,7% και μέχρι το 2018 αναμένεται να κατακτήσουν την ηγέτιδα θέση.