Σε συνομιλίες με την Brasil Kirin Holding για την απόκτηση της ιαπωνικής μπύρας στη Βραζιλία βρίσκεται η Heineken, κίνηση που θα μπορούσε να χτυπήσει την κυριαρχία της Anheuser-Busch InBev, στη μεγαλύτερη αγορά δραστηριοποίησης της.
Τις συζητήσεις επιβεβαίωσε η Kirin, αναφέροντας ωστόσο ότι θα λάβει υπόψη της όλες τις επιλογές, συμπεριλαμβανομένης και της Heineken.
Η εξαγορά της Kirin θα αυξήσει το μερίδιο της Heineken στη αγορά της Βραζιλίας για 7-17%, καθιστώντας την ένα αντίπαλο με αξιώσεις για την AB InBev που κατέχει το 67% της αγοράς.
[graphiq id=”5VimPfchKXb” title=”Ab Inbev Sp Adr (BUD) Stock Price – Current Day” width=”700″ height=”526″ url=”https://sw.graphiq.com/w/5VimPfchKXb” frozen=”true”]
Η Heineken η μεγαλύτερη ζυθοποιία στην Ευρώπη σε όγκο, βρίσκεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως μετά την AB InBev, μετά την εξαγορά της SABMiller από την AB InBev πέρυσι για $ 79 δισεκατομμύρια.
[graphiq id=”17cZBykCKZn” title=”Προτίμηση κατανάλωσης μπύρας ανά τον κόσμο” width=”700″ height=”515″ url=”https://w.graphiq.com/w/17cZBykCKZn” ]
Η συμφωνία θα αυξήσει σημαντικά τον όγκο της Heineken, γεγονός που θα τη βοηθήσει να αναπτύξει το δικό της δίκτυο διανομής, μειώνοντας την εξάρτηση της από τον εμφιαλωτή της Coca-Cola στη Βραζιλία. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η πιθανή εξαγορά θα αποδυνάμωνε αρχικά τα κέρδη της Heineken, προσφέροντας όμως σημαντική αύξηση τους μακροπρόθεσμα.
Η Kirim εισήλθε στην αγορά της Βραζιλίας το 2011, αποκτώντας την Schincariol για $6,2 δισεκατομμύρια και κατάφερε να την επεκτείνει σημαντικά. Με την βιομηχανία της ζυθοποιίας στη Βραζιλία, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά μπύρας στον κόσμο, να έχει υποστεί σημαντική μείωση από την αποδυνάμωση της οικονομίας η Kirin έχει παρουσιάσει μείωση όγκου κατά 25% από το 2012, ως αποτέλεσμα του ανταγωνισμού. Παρουσίασε λειτουργικές ζημιές ύψους € 151 εκατομμυρίων το 2015, που ωστόσο κατάφερε να μειώσει τους πρώτους λίγο μετά τα μέσα του 2016.
Με την AB InBev να προβλέπει τον Οκτώβριο μειωμένα τα έσοδα της καθώς οι όγκοι της στη Βραζιλία έχουν μειωθεί κατά 4% κατά το τρίτο τρίμηνο, η Heineken διατηρεί υψηλό το επίπεδο του ανταγωνισμού καθώς αναφέρει ανάπτυξη χάρη στην διατήρηση της προτίμησης στην premium προϊόν, που είναι και η κύρια δραστηριότητα της στη χώρα.