Ενδεχόμενη απειλή για το πετρέλαιο από την αύξηση της χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων βλέπουν οι αναλυτές. Μια εκτόξευσης της ζήτησης τους θα μπορούσε να ρίξει κατά 10% την παγκόσμια ζήτηση βενζίνης μέχρι το 2035, σύμφωνα με την εταιρία συμβούλων ενέργειας και μετάλλων Wood Mackenzie Ltd.
Ενώ τα ηλεκτρικά κινούμενα οχήματα αντιπροσωπεύουν σήμερα λιγότερο από το 1% των συνολικών πωλήσεων, αναμένεται να αυξηθούν μετά το 2025, καθώς οι κυβερνήσεις κινούνται προς την κατεύθυνση της μείωσης της ρύπανσης και τα κόστη μειώνονται.
Μέχρι το 2035 τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) ενδέχεται να αφαιρέσουν 1-2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως από την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου, υπονομεύοντας τον περιορισμό παραγωγής που συμφώνησε ο ΟΠΕΚ την περασμένη εβδομάδα προκειμένου να τερματίσει μια τριετία υπερπροσφοράς.
Οτιδήποτε μειώνει τη ζήτηση στις μεταφορές έχει αντίκτυπο και στην αγορά πετρελαίου, με το μέγεθος και το χρονικό πλαίσιο της επιρροής να μην μπορεί να προβλεφθεί.
Σύμφωνα με έκθεση της International Energy Agency (IEA) που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα, η πρόβλεψη δεν δείχνει κορύφωση της παγκόσμιας ζήτησης βενζίνης, καθώς τα οχήματα γίνονται πιο οικονομικά σε κατανάλωση και η χρήση των ηλεκτροκίνητων εξαπλώνεται. Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα συνεχίσει να αυξάνεται, στηριζόμενη όμως στη ναυσιπλοΐα, τα φορτηγά, τις αερομεταφορές και τις πετροχημικές βιομηχανίες.
Διαβάστε εδώ την έκθεση της ΙΕΑ
Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών του Bloomberg, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα μειώσουν κατά 8 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τη ζήτηση πετρελαίου μέχρι το 2035, με την εκτίμηση να ανέρχεται στα 13 εκατομμύρια μέχρι το 2040, που αντιστοιχεί στο 14% περίπου της εκτιμώμενης ζήτησης αργού για το 2016. Σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα, τα EVs, μειώνουν κατά 50.000 βαρέλια την ημερήσια ζήτηση.
Στη μάχη κατά της παγκόσμιας ρύπανσης, Αθήνα, Μαδρίτη, Πόλη του Μεξικού και Παρίσι έχουν συμφωνήσει να ενισχύσουν τη ζήτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων μηδενικών ρύπων μέχρι το 2025.
Με την ενίσχυση της παραγωγής των αντίστοιχων μοντέλων από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και τη μείωση του κόστους τους, η επαναστατική οικονομικότερη νέα τεχνολογία θα αφήσει την προτίμηση του καταναλωτή μοναδικό παράγοντα επιλογής ανάμεσα στα ηλεκτροκίνητα και τα βενζινοκίνητα οχήματα.