Την είσοδο της στην Ινδία, την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά τηλεφώνων, προσπαθεί να εξασφαλίσει η Apple, ζητώντας φορολογικές ελαφρύνσεις για τα κινητά τηλέφωνα που σκοπεύει να κατασκευάζει στη χώρα.
Σύμφωνα με γνώστη του θέματος, η εταιρία απέστειλε επιστολή στον υπουργό Βιομηχανίας της χώρας ζητώντας χαμηλότερους εισαγωγικούς δασμούς και φόρους κατανάλωσης, προκειμένου να ωθήσει την έναρξη των επιχειρήσεων στην Ινδία, καθώς η ανάπτυξη της αγοράς επιβραδύνεται σε χώρες όπως η Κίνα.
Η παραγωγή των τηλεφώνων στην Ινδία, θα επιταχύνει την εξάπλωση της λιανικής πώλησης στη χώρα επιτρέποντας στην Apple να συλλάβει μέρος της έκρηξης της ζήτησης της δεύτερης πιο πυκνοκατοικημένης χώρας του κόσμου που ισοδυναμεί σε αυξημένο μερίδιο σε μια οικονομία $ 2 τρισεκατομμυρίων.
[graphiq id=”OIfjnchw8t” title=”Ινδία: ΑΕΠ” width=”700″ height=”512″ url=”https://w.graphiq.com/w/OIfjnchw8t” ]
Η διαδρομή της Apple στην Ινδική αγορά δεν υπήρξε ομαλή. Το αίτημα της για δημιουργία καταστημάτων λιανικής πώλησης απορρίφθηκε καθώς οι κανονισμοί της χώρας απαιτούν το 30% των στοιχείων των συσκευών να παράγονται στο εσωτερικό, πριν πωληθούν από καταστήματα ξένης εταιρίας. Με την κατασκευή των περισσότερων προϊόντων της στην Κίνα, η Apple δεν πληρούσε τα κριτήρια.
Μέρος της πολιτικής «Make in India» του πρωθυπουργού Narendra Modi, απαιτεί από τις εταιρίες τεχνολογίας να κατασκευάζουν τα προϊόντα τους στο εσωτερικό εάν επιθυμούν να επωφεληθούν από την τεράστια καταναλωτική βάση της Ινδίας. Ενισχύει έτσι τις ξένες επενδύσεις, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη για την οικονομία προερχόμενα από τις εγκαταστάσεις παραγωγής και την αύξηση της απασχόλησης, για τον υπερβολικά μεγάλο πληθυσμό της.
[graphiq id=”enK7KVMxyfz” title=”Ινδία: Πληθυσμός” width=”700″ height=”567″ url=”https://w.graphiq.com/w/enK7KVMxyfz” ]
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Apple θέλει να ξεκινήσει τις συζητήσεις με το φορολογικό τμήμα της Ινδίας και έχει ήδη ζητήσει πλεονεκτήματα αρκετά ανταγωνιστικά, συγκριτικά με άλλες χώρες στις οποίες ήδη παράγει. Σχολιασμός δεν έχει γίνει ούτε από τον εκπρόσωπο της εταιρίας στην Ινδία, ούτε από τον εκπρόσωπο του υπουργείου Εμπορίου και Βιομηχανίας της χώρας.