Γερμανία, Βρετανία, Ελλάδα και άλλα 4 κράτη αναμένεται να δεχθούν παρέμβαση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, για την αποτυχημένη εφαρμογή κανονισμών εκπομπών καυσαερίων, καθώς το σκάνδαλο της Volkswagen, έχει εντείνει την προσοχή και διαπιστώνονται και άλλες ύποπτες συμπεριφορές στη βιομηχανία.
Εν μέσω απογοήτευσης των Βρυξελλών για τη μη συμμόρφωση της βιομηχανίας, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να περιφρονούν τα όρια ρύπανσης για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα τους και τα κράτη δεν τηρούν τους κανονισμούς ελέγχου και επιβολής προστίμων, η Κομισιόν θα καταφύγει σε ισχυρότατη νομική δράση εναντίων κάποιων μελών, που πολύ πιθανό να καταλήξει και σε δικαστήριο.
Με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα να κατακλύζουν την Ευρωπαϊκή αγορά, το 50% των οχημάτων σε κυκλοφορία, η ρύπανση από τους κινητήρες ντίζελ, οδηγεί σε αναπνευστικές ασθένειες που ευθύνονται για τον πρόωρο θάνατο 72.000 ανθρώπων ετησίως, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος.
[graphiq id=”joce30idON7″ title=”Αυτοκινητοβιομηχανίες με τους υψηλότερους διακανονισμούς” width=”700″ height=”546″ url=”https://w.graphiq.com/w/joce30idON7″ ]
Ένα χρόνο περίπου μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου εκπομπών της Volkswagen από τις αμερικανικές αρχές και με τη βιομηχανία να είναι ισχυρά εγκαθιδρυμένη στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης- υπολογίζεται πως 12 εκατομμύρια άνθρωποι απασχολούνται εντός της Ένωσης- οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ουσιαστικά θωρακιστεί έναντι σε κυρώσεις αντίστοιχες με αυτές των Ηνωμένων Πολιτειών.
Διαβάστε επίσης: VW: 15 δισ. συμβιβασμός στις ΗΠΑ, σκάνδαλο στην ΕΕ
Η αποτυχία, αν μη αδιαφορία, των κρατών να ρυθμίσουν τις εκπομπές επιβάλλοντας τους αντίστοιχους κανονισμούς και πρόστιμα, έχει κινητοποιήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία με ανακοίνωση ανέφερε ότι θα δράσει ενάντια σε Τσεχία, Γερμανία, Ελλάδα, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο για αμέλεια των κανονισμών έγκρισης οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Διαβάστε την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Τα κράτη έχουν προθεσμία δύο μηνών να απαντήσουν, και αν αποτύχουν να παρέχουν ικανοποιητικές εξηγήσεις το θέμα θα αναλάβει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Καθώς μέχρι στιγμής έχουν ανιχνευθεί ελαττωματικά συστήματα που επιτρέπουν στα οχήματα να έχουν περισσότερο τοξικές εκπομπές σε Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία και Βρετανία, χωρίς όμως κυρώσεις να έχουν επιβληθεί σε αυτές, το ενδεχόμενο συμπαιγνίας δεν έχει απορριφθεί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αναλάβει δράση.