Στη μέγγενη της τρομοκρατίας στην Ελλάδα Coca Cola, Nestle, Uniliver και ΔΕΛΤΑ

Στη μέγγενη της τρομοκρατίας στην Ελλάδα Coca Cola, Nestle, Uniliver και ΔΕΛΤΑ

Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγα χρόνια αντιεξουσιαστές στην Ελλάδα χρησιμοποιούν την απειλή της βιολογικής τρομοκρατίας απέναντι στις πολυεθνικές που δρουν στη χώρα αλλά στους καταναλωτές στοχεύοντας σε υποχρεωτικό μποϋκοτάζ και βαριές απώλειες.

Η απειλή αντιεξουσιαστικής οργάνωσης ότι θα δηλητηριάσει δεκάδες προϊόντα των Coca-Cola, Nestlé, Unilever και ΔΕΛΤΑ αν και κρατήθηκε σχετικά μυστική -μέχρι την ώρα της ανάκλησης προϊόντων- προκάλεσε έντονη ανησυχία και συζήτηση, αν και το θέμα δεν έλαβε έκταση στα media, στο πλαίσιο της πολιτικής ώστε να μην περάσει το μήνυμα των τρομοκρατών και να μην προκληθεί πανικός.

Αν και μετά την εμπειρία του 2013 τόσο οι εταιρίες -ιδιαίτερα η Coca COla- όσο και οι αρχές ήταν πλέον καλά προετοιασμένες και γνώριζαν ότι οι πιθανότητες υλοποίησης της απειλής ήταν μικρές, εν τούτοις η κινητοποίηση υπήρξε άμεση και καθολική.

Στην Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία ανατέθηκε η έρευνα για ανακοίνωση που αναρτήθηκε σε ιστότοπο του αντιεξουσιαστικού χώρου, με τίτλο «Πράσινη Νέμεσις – Πράξη 2η (Προειδοποιητικό μήνυμα)», στην οποία εκφράζεται η απειλή ότι, αφαιρέθηκαν από σούπερ μάρκετ συσκευασμένα τρόφιμα και αναψυκτικά συγκεκριμένων εταιρειών, τα δηλητηρίασαν διοχετεύοντας χλωρίνη και υδροχλωρικό οξύ και θα τα επανατοποθετήσουν στα ράφια μεγάλων αλυσίδων πολυκαταστημάτων.

Για το θέμα ενημερώθηκαν από την ΕΛΑΣ, ο ΕΦΕΤ, καθώς και οι εταιρείες που αναφέρονται στο κείμενο. Σημειώνεται ότι ανάλογη απειλή είχε εκτοξευθεί με τον ίδιο τρόπο και το 2013.

Ωστόσο οι τρομοκράτες πέτυχαν το στόχο τους, εν μέρει υποχρεώνοντας τις εταιρίες σε ζημιές από την ανάκληση προϊόντων, μια έστω και περιορισμένη φοβία στον κόσμο, ενώ μέτρησαν και τις δυνάμεις του.

Από την άλλη πλευρά οι εταιρίες και οι αρχές δημιούργησαν και διεύρυναν τους μεταξύ τους διαύλους επικοινωνίας, καθιστώντας πλέον ακόμα δυσκολότερο τον έλεγχο, ενώ συσπείρωσαν και το κοινό απέναντι σε μια τυφλή τρομοκρατική απειλή που στόχευε ακόμα και παιδιά.

Η πολιτική αποτίηση της τρομοκρατικής απειλής αυτής είναι όμως σίγουρα εις βάρος των ενεργών κινημάτων και των ίδιων των πολιτών, καθώς δημιουργούνται κοινοί μηχανισμοί άμυνας εταιριών και αρχών, γεγονός που αποδεδειγμένα δρα ενάντια στο συμφέρον των καταναλωτών.

Σε κοινήανακοίνωσή τους οι εταιρίες επισημαίνουν:

Σχετικά με κείμενο που αναρτήθηκε στις 19 Δεκεμβρίου 2016 σε ιστοσελίδα στο διαδίκτυο και αφορά σε επαπειλούμενη επιμόλυνση τροφίμων, ανακοινώνεται ότι η προανάκριση ανατέθηκε στην Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία (Δ.Α.Ε.Ε.Β.). Από τις αστυνομικές Αρχές ενημερώθηκε αμέσως ο Ε.Φ.Ε.Τ. και οι εταιρείες που αναφέρονται στο κείμενο.

Το κείμενο στην ιστοσελίδα indymedia:
«Προϊόντα των μεγαλοεταιρειών Coca Cola, Nestle, Unilever και ΔΕΛΤΑ (αναλυτικότερα αναφέρονται παρακάτω) έχουν δηλητηριαστεί με χλωρίνη και υδροχλωρικό οξύ. Για ένα διάστημα, το οποίο δεν θα αποκαλύψουμε καθώς δεν θέλουμε να αποσυρθούν μερικώς οι παρτίδες που κυκλοφορούν, απαλλοτριώσαμε από γνωστές αλυσίδες super market σε όλη την Αττική τα προϊόντα αυτά.

Η σάλτσα για Ceasar σαλάτες τις Hellmans (που ανήκει στην Unilever) ήταν αρκετά εύκολη. Απλά τραβήξαμε το καπάκι με δύναμη, χωρίς να ξεσφραγιστει, αφαιρέσαμε 10mL του προϊόντος και προσθέσαμε 10mL χλωρίνη. Ανακινήσαμε, και το προϊόν δεν παρουσιάζει καμια εμφανή αλλοίωση.

Για το «Φρέσκο γάλα» της ΔΕΛΤΑ ήταν επίσης απλή η διαδικασία. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν να εμβολίσουμε μια σύριγγα στο πάνω μέρος της συσκευασίας, να γείρουμε τη συσκευασία, να αφαιρέσουμε 20mL του προϊόντος και να γεμίσουμε με 20mL υδροχλωρικό οξύ (HCl). Ξαναπιέσαμε το χαρτόνι για να σιγουρευτούμε ότι δεν στάζει και βεβαιωθήκαμε πως είναι σαν καινούργιο.

Για τις σάλτσες ντομάτας Pummaro (της Unilever) ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία με το γάλα, με τη διαφορά ότι χρειάστηκε να ανασηκώσουμε λίγο το πάνω μέρος της συσκευασίας, ώστε να τοποθετηθεί η σύριγγα, να αφαιρέσουμε 10mL προϊόν και να γεμίσουμε με 10mL υδροχλωρικό οξύ. Έπειτα απλά συγκολλήσαμε τα πλαϊνά του πάνω μέρους με λίγη κολλα σε ένα λεπτό πινέλο.

Για τα προϊόντα τις Nestle και της Coca Cola ακολουθήθηκε η εξής διαδικασία: Ξεκολλήσαμε ελάχιστα την ετικέτα τους, και στο σημείο της κολλας ανοίξαμε με πυρωμένο τσιμπιδάκι πολύ λεπτή τρυπα ώστε να χωρα ισα ισα η μύτη της σύριγγας και να αφαιρέσουμε 20ml απ’ τα προϊόντα, επανατοποθετώντας 20mL υδροχλωρικού οξέως. Σφραγίσαμε την τρύπα με ελαχιστη σιλικόνη και απλά ξανακολλήσαμε την ετικέτα. Δεν υπήρξε κάποια εμφανής παραμόρφωση του προϊόντος.

Καθ’ όλη τη διάρκεια τις διαδικασίας φροντίσαμε ώστε να μην αφήσουμε καθόλου γενετικό υλικό που να μπορεί να μας ταυτοποιησει, και επίσης μετά το τέλος τις διαδικασίας για όλα τα προϊόντα, καθαρίστηκαν επαρκώς, για ακόμα μεγαλύτερη σιγουριά.

Πιο συγκεκριμένα, απαλλοτριώθηκαν και δηλητηριάστηκαν:
-12 σάλτσες για Ceasar σαλάτες της Hellmans (Unilever)
-23 συσκευασίες σάλτσα ντομάτας Pummaro «Κλασική» (Unilever)
-11 συσκευασίες σάλτσα ντομάτας Pummaro «Πιο συμπυκνωμένη» (Unilever)
-35 συσκευασίες «Φρέσκο γάλα» της ΔΕΛΤΑ
-12 μπουκάλια Nestea ροδάκινο, της Nestle
-10 μπουκάλια Nestea λεμόνι, της Nestle
-29 μπουκάλια Coca Cola Light

Τα δηλητηριασμένα προϊόντα θα επανατοποθετηθούν στα ράφια μεγάλων αλυσίδων super market σε όλη την Αττική. Να είστε σίγουροι ότι δεν πρόκειται να αποτραπεί κάπως η διαδικασία επανατοποθέτησης, καθώς όπως τα απαλλοτριώσαμε έτσι και θα τα βάλουμε πίσω (μακριά από κάθε είδους «μάτια», ηλεκτρονικά και μη). Η επανατοποθέτηση των προϊόντων θα ξεκινήσει 3 μέρες ακριβώς μετά την αποστολή του συγκεκριμένου μηνύματος (δηλαδή θα ξεκινήσει από τις 22/12/2016) και θα διαρκέσει ακριβώς 2 εβδομάδες (μέχρι τις 5/1/2017).

Επιχειρησιακή στοχοθεσία της συγκεκριμένης δράσης είναι το σαμποτάζ των παραπάνω εταιρειών μέσω της πλήρους απόσυρσης των προϊόντων τους για τις 2 αυτές εβδομάδες, καθιστώντας σαφές πως δεν αποσκοπούμε να προκαλέσουμε οποιαδήποτε ζημιά σε καταναλωτές. Χτυπώντας το μαρκετίστικο προφίλ των συγκεκριμένων μεγαλοεταιρειών, επιδιώκουμε να τους προκαλέσουμε οικονομικό πλήγμα, καθώς, αν θέλουν να είναι «ασφαλείς» οι πελάτες τους, θα πρέπει να αποσύρουν όλες τις παρτίδες των προϊόντων που θα είναι στα ράφια για όλο το διάστημα κατά το οποίο θα διαρκέσει η δράση.

Για τη δημοσίευση του συγκεκριμένου προειδοποιητικού μηνύματος καθιστούμε υπεύθυνα τα καθεστωτικά μέσα στα οποία έχει αποσταλεί (Καθημερινή, Ζούγκλα, Bloko, Newsbeast). Σε περίπτωση μη δημοσίευσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, καθαρά υπεύθυνα θα είναι πάλι τα συγκεκριμένα μέσα.

Με την ολοκλήρωση της δράσης θα δημοσιευτεί αναλυτικό κείμενο ανάληψης ευθύνης καταλήγει η ανακοίνωση στο indymedia.

Διευθυντής Πληροφοριών στο Crisis Monitor και επικεφαλής του συντονιστικού συμβουλίου της Crisis Zone, δημοσιογράφος, με ειδίκευση στα οικονομικά, τραπεζικά και διεθνή θέματα. Συνδέοντας τις κουκίδες μπορούμε να καταλήξουμε σε αποτελέσματα, αν δεν τις συνδέσουμε θα παραμείνουμε στο σκοτάδι. Εχει διατελέσει σε επιτελικές θέσεις σε αρκετά ακόμα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα.