Την κάλυψη του συνόλου των ενεργειακών της αναγκών αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές μέχρι το 2017, ανακοίνωσε η Google, που αποτελεί πλέον τον μεγαλύτερο εταιρικό αγοραστή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας παγκοσμίως.
[graphiq id=”1Ej8cKDuW69″ title=”Alphabet Inc.: Η ακτινογραφία” width=”700″ height=”581″ url=”https://w.graphiq.com/w/1Ej8cKDuW69″ ]
Η πρωτοβουλία της εταιρίας, που ονομάστηκε «Google Green», βάζει την Google στην πρώτη θέση της κούρσας της ενεργειακής κάθαρσης, παρόλο δεν ηγήθηκε εξ΄ αρχής. Κι άλλες εταιρίες στο τομέα της τεχνολογίας έχουν παρόμοιους στόχους όσον αφορά τον τομέα των ανανεώσιμων πηγών.
Ενδεικτικά, η Apple , λειτουργεί από το 2015 αποκλειστικά με ανανεώσιμες πηγές εντός των ΗΠΑ και κατά 87% στο σύνολο των δραστηριοτήτων της ανά τον κόσμο αλλά δεν έχει θέσει ακόμα χρονικό πλάνο για την πλήρη ανεξαρτητοποίηση της από άλλες πηγές πέραν των ανανεώσιμων.
Η εξάπλωση της χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η στροφή της βιομηχανίας στις καθαρές πηγές, δεν θα μπορούσαν να αφήσουν αμέτοχους του κολοσσούς της τεχνολογικής βιομηχανίας, ιδιαίτερα μάλιστα καθώς η “πράσινη ταξιαρχία” διαμορφώνει νέα δυναμική κάνοντας τη χρήση των καθαρών πηγών πιο ελκυστική.
Διαβάστε επίσης: Ενέργεια: Η καθαρή κερδίζει τον άνθρακα
Με το ποσοστό χρήσης ανανεώσιμων πηγών μόλις 37% το 2014, η Google έχει κάνει τεράστιο άλμα προς του στόχο της. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της, για κάθε μονάδα ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει, θα αγοράζει το αντίστοιχο ποσό αιολική ή ηλιακής, έως να φτάσει στο 100% του στόχου της.
Το 2015 αγόρασε 5,7 τεραβατώρες ηλιακή και αιολικής ενέργειας, ποσότητα που αναμένεται να ξεπεράσει μέσα στο 2016.
Η Google έχει ξεκινήσει την επένδυση της στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας από το 2006, όπου ξεκίνησε την κατασκευή ενός συστήματος ηλιακής ενέργειας, δυναμικής 1,6 μεγαβάτ. Από το 2010 έχει υπογράψει συμβάσεις των 2,6 γιγαβάτ.
Με το 67% της παραγωγής ηλεκτρισμού των ΗΠΑ να προέρχεται από ορυκτά καύσιμα για το 2015, οι επιχειρήσεις που θέλουν να τροφοδοτηθούν αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αυξάνουν τις απαιτήσεις σε επενδύσεις και τεχνογνωσία.
Οι επενδύσεις μεγάλων εταιριών, όπως η Google και η Microsoft, σε ηλιακά και αιολικά πάρκα βοηθούν να αυξηθεί η καθαρή ενέργεια στα τοπικά δίκτυα και παράλληλα δημιουργούν μια τάση και προς τους άλλους μεγάλου πελάτες της ενέργειας να στραφούν και να επενδύσουν στις ανανεώσιμες πηγές.
Μια παγκόσμια εκστρατεία για την προώθηση 100% της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον κόσμο των επιχειρήσεων περιλαμβάνει επίσης την Ikea, το Facebook, τα Starbucks και τη Johnson & Johnson.
Ταυτόχρονα όμως η εκλογή του Donald Trump ως πρόεδρος έχει ανησυχήσει τους υποστηρικτές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την πρόοδο που έχει σημειωθεί στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας ηλιακής και την αιολικής ενέργειας έναντι του άνθρακα και του φυσικού αερίου.
Διαβάστε επίσης:Δεν βλέπουν Trump-effect στην καθαρή ενέργεια οι αναλυτές
Ο κολοσσός Google όμως δεν προβλέπεται να αλλάξει πορεία προς το «καθαρό» μέλλον. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά η Νέχα Πάλμερ, επικεφαλής ενεργειακής στρατηγικής του τμήματος παγκόσμιων υποδομών της Google, «τα αποτελέσματα των εκλογών δεν πρόκειταια να αλλάξουν τα σχέδια της εταιρίας».