Το Διεθνές Forum της Navigator Shipping Consultants Ltd. διοργανώθηκε για 16η συνεχή χρονιά και απέδειξε ότι αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους θεσμούς στον χώρο της ναυτιλίας. Την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016 στο Divani Apollon Palace & Thalasso το 16th NAVIGATOR 2016 – “The Shipping Decision Makers Forum” τίμησαν με την παρουσία τους 500 και πλέον υψηλόβαθμα στελέχη της ναυτιλίας, Πρέσβεις από 25 χώρες, στελέχη του τραπεζικού κλάδου, εκπρόσωποι σημαντικών ναυτιλιακών οργανισμών, καθηγητές πανεπιστημίων, φοιτητές καθώς και εκπρόσωποι από το σύνολο του ναυτιλιακού τύπου.
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navigator, κ. Δανάη Μπεζαντάκου, καλωσόρισε τους συμμετέχοντες με την αισιόδοξη προτροπή να σταματήσουμε να διαφημίζουμε την κρίση και να προσπαθήσουμε να
εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που προκύπτουν μέσα από αυτή.
Ο Capt. Δημήτρης Μπεζαντάκος, Πρόεδρος της εταιρίας, στην εναρκτήρια ομιλία του παρότρυνε τους παράγοντες της ελληνικής ναυτιλίας να αφήσουν την απαισιοδοξία κατά μέρος, προσπαθώντας ο καθένας
από τη θέση που υπηρετεί, να συντελέσει ώστε να παραμείνει η Ελληνική ναυτιλία ισχυρή και πρώτη παγκοσμίως.
Την επίσημη έναρξη των εργασιών του Forum κήρυξε ο πρώην Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και η Ευρωβουλευτής κ. Εύα Καϊλή.
Ξεχωριστή θέση στο forum κατείχε το λιμάνι του Πειραιά. Ο κ. Πέτρος Κόκκαλης, Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας του Δήμου Πειραιά, μίλησε για την ιστορική του σημασία αλλά και τις προοπτικές εξέλιξής του έτσι ώστε να καταστεί το εμπορικότερο λιμάνι της Μεσογείου, μέσω του προγράμματος Blue Growth.
Στο πρώτο πάνελ, με τίτλο “Ports as an economic aspect & market analysis” συμμετείχαν, οι κ. Κατερίνα Σταθοπούλου, Εκτελεστική Διευθύντρια της INVESTMENTS & FINANCE, κ. Βέρα Αλεξανδροπούλου,
Νομική Εκπρόσωπος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, κ. Javier López, Εμπορικός Δευθυντής – Algeciras Port Authority, κ. Απόστολος Καμαρινάκης, Υποναύαρχος ΛΣ(εα), Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ & πρώην CEO – HELLENIC PORT DEVELOPMENT CENTER. Το πάνελ συντόνισε ο κ. Γιώργος Ξηραδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος – XRTC Business Consultants Ltd και Πρόεδρος του Propeller Club (Port of Piraeus).
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης υπογραμμίστηκε η σπουδαιότητα τόσο του ενδολιμενικού, όσο και του διαλιμενικού ανταγωνισμού στην ανάπτυξη των λιμένων. Οι συνομιλητές τόνισαν την ανάγκη για
διασυνδέσεις με την ενδοχώρα και την θετική επίπτωση της αύξησης ροών στην τοπική, εθνική και διεθνή οικονομία. Τέλος, δόθηκε έμφαση, στο ρόλο της γεωστρατηγικής θέσης του λιμανιού τόσο από την κ. Βέρα Αλεξανδροπούλου, όσο και από τον κ. Javier Lopez.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η ανοικτή συζήτηση που διοργανώθηκε για τέταρτη συνεχή χρονιά υπό την πρωτοβουλία της Navigator μεταξύ ξένων Πρέσβεων στην Ελλάδα. Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε
μεταξύ των Πρέσβεων της Ιταλίας, της Δημοκρατίας της Κορέας αλλά και του Port Ambassador της Λιμενικής Αρχής της Αμβέρσας υπό το συντονισμό του κύριου Francois Lafond, President Blue
Networks and Opportunities & Associate Professor Sciences Po Paris.
Το τελευταίο πάνελ είχε: τίτλο “Smart & Green Μaritime Technology: Where we are now, and what’s next?”, συντόνισε η κ. Έλενα Αθουσάκη, Head of Maritime Sustainability Centre – PwC. Εξετάστηκαν οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις που προκύπτουν στον τομέα της ναυτιλίας από την εφαρμογή της “έξυπνης” και “πράσινης” τεχνολογίας. Οι ομιλητές κ. Γιώργος Χριστόπουλος Υποναύαρχος ΛΣ(εα)- Marine Operations Laros – PRISMA ELECTRONICS, κ. Khalid Talukder, Chief Revenue Officer – TRANOMEX, DIABOS’ CASH MANAGEMENT PARTNER, κ. Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης, Γενικός Διευθυντής – ERMA FIRST
ESK ENGINEERING SOLUTIONS S.A και ο κ. Φρανκ Παλαιοκρασσάς, Corporate Manager – Fleet Performance – Bernhard Schulte Shipmanagement (Hellas) Spllc μίλησαν για τις τελευταίες εξελίξεις σε
σχέση με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, με υψηλό σκεπτικισμό ως προς το εάν η πραγματική εφαρμογή τους μπορεί να γίνει έγκαιρα και αποτελεσματικά.
Παράλληλα, τονίστηκε η σημασία της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις και αναλύθηκαν τρόποι με τους οποίους η εφαρμογή του «πράσινου μοντέλου» στη ναυτιλία μπορεί να
βελτιώσει την ασφάλεια, την απόδοση του πληρώματος και την αλυσίδα των logistics.