Ακόμα και υπαλλήλους που δωροδοκήθηκαν από hackers και απατεώνες με αρκετές χιλιάδες στερλίνες αναζητά το σώμα δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος στη Βρετανία, σύμφωνα ανακοίνωση της Tesco Bank, μετά την απάτη εκατομμυρίων που οδήγησε σε απώλεια χρημάτων από πιστωτικές κάρτες και τραπεζικούς λογαριασμούς πελατών της καθώς και σε διαρροή απόρρητων προσωπικών δεδομένων.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία από την απάτη έχουν επηρεαστεί από 20,000 έως 40,000 λογαριασμοί πελατών, ενώ η διοίκηση αναγκάστηκε να ακυρώσει κάρτες και να παγώσει τα ηλεκτρονικά της συστήματα.
Οι αρχές στρέφονται τώρα στο προσωπικό της Tesco Bank ερευνώντας πιθανή ενεργητική ή παθητική συμμετοχή τους στην απάτη, ενώ επί τάπητος τίθεται ακόμα και το ενδεχόμενο δωροδοκίας υπαλλήλωβ με ποσά πολλαπλάσια του μισθού τους για την παροχή στους hackers προσωπικών δεδομένων πελατών.
Στελέχη της τράπεζας, που σήμερα ανέστειλε τις online πληρωμές για τους πελάτες του ισοζυγίου, δήλωσαν στο BBC, ότι συγκεκριμένοι λογαριασμοί έχουν συνδεθεί αυτομάτως με εγκληματικές δραστηριότητες, πράγμα που σημαίνει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις τα χρήματα αφαιρέθηκαν με δόλο.
Παράλληλα, οι καταγγελίες των πελατών ακολουθούν ή μια την άλλη. Ένας εξ αυτών, o Ajeet Kharti, κατήγγειλε πως από τον λογαριασμό του αφαιρέθηκε ποσό, ύψους 2.000 δολαρίων κι όταν το αντιλήφθηκε, η γραμμή εξυπηρέτησης πελάτων δεν απαντούσε στις επαναλαμβανόμενες κλήσεις του. Παρόμοιο περιστατικό, αναφέρθηκε και από έναν άλλο πελάτη, ο οποίος με ανάρτηση στο προφίλ του στο Twitter, δήλωσε πως εκλάπησαν 600 δολάρια ξεχωριστά από τον κάθε λογαριασμό που διατηρούσε στην τράπεζα και όταν προσήλθε στα κεντρικά, ήρθε αντιμέτωπος με μια τεράστια ουρά από παραπονούμενους πελάτες και μια αναμονή 2 ολόκληρων ωρών, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση ως “τραγική” .
Το πρώτο στοιχείο “κλειδί” της υπόθεσης, ήρθε δια στόματος Cliff Moyce. Ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο για λογαριασμό της εταιρίας DataArt, ανέφερε πως το timing ήταν απολύτως έξυπνο, διότι το χτύπημα έγινε μέσα στο Σαββατοκύριακο, όταν οι τράπεζες σαφώς υπολειτουργούν και η μεγαλύτερη μερίδα των τραπεζικών υπαλλήλων απουσιάζει.
“Φαίνεται πως το αυτοποιημένο σύστημα ανίχνευσης απάτης, λειτούργησε σωστά , όμως κοιτάξτε πόση ώρα τους πήρε μέχρι ν’ απαντήσουν στις γραμμές εξυπηρέτησης; Όπως αντιλαμβάνεστε ή απουσία του ανθρώπινου παράγοντα δεν βγαίνει πάντα σε καλό. Η πιθανότητα, το έγκλημα να διενεργήθηκε μέσω μιας απομακρυσμένης τεχνικής hacking, είναι πολύ μικρότερη από 50%. Πιο πιθανό είναι το γεγονός δράσης από ανθρώπινο παράγοντα εκείνη τη στιγμή ή όταν η διαχείριση της πληροφορίας είναι κοινή μεταξύ των παρόχων. Η Tesco, θα πρέπει να βάλει στο τραπέζι το σενάριο ενός “economy hack” , μέσω του οποίου, ο υπάλληλος της τραπέζης εύκολα θα μπορούσε να επωφεληθεί από μια προσφορά στο 10πλάσιο του ετήσιου εισοδήματός του με αντάλλαγμα τα προσωπικά δεδομένα των πελατών” .