Σε συζητήσεις για την εξαγορά του από το κοινοπρακτικό σχήμα Google-Saleforce βρίσκεται το twitter, σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου. Σύμβουλοι της υπό εξαγοράς εταιρίας είναι η Goldman Sachs και η Alleb & Co.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ η Goldman Sachs προσπαθεί να δημιουργήσει μια διαγωνιστική διαδικασία καθώς επικοινωνεί με εταιρίες media ζητώντας να υποβάλουν μη δεσμευτικές προσφορές ώστε να μπορέσει να προκύψει ανταγωνιστική και… «δίκαιη» τιμή.
Ωστόσο οι προσπάθειες της Goldman Sachs δεν έχουν αποφέρει καρπούς, κάτι που δείχνει είτε ότι Google και Saleforce έχουν τέτοια ισχύ που λειτουργούν αποτρεπτικά για την εκδήλωση ανταγωνισμού, είτε το twitter δεν αποτελεί μια τόσο ελκυστική επένδυση για τις εταιρίες media.
Αναλυτές επιμένουν ότι εταιρίες όπως το Fox, η Comcast, το CBS και η Walt Disney είναι εν δυνάμει αγοραστές του twitter, ωστόσο ενδιαφέρον δεν έχει εκδηλώσει κανείς, μέχρι στιγμής.
Το ενδεχόμενο εξαγοράς του twitter από την Alphabet και τη Salesforce είναι ένδειξη συγκέντρωσης της αγοράς των social media, αλλά και της συρρίκνωσης των περιθωρίων κέρδους.
Για τη μητρική της Google το deal εξασφαλίζει και τη διαφοροποίηση των πηγών εσόδων από social media προσφέροντας μια ακόμη δικλείδα ασφαλείας στους μετόχους οι οποίοι ανησυχούν για την εξέλιξη των ανοιχτών υποθέσεων που έχει η εταιρία με την ΕΕ και τον αντίκτυπο που θα είχε ενδεχόμενη μη εκλογή της Χίλαρι Κλίντον στην προεδρία των ΗΠΑ.
Αν και συνήθως το κίνητρο για την εξαγορά εταιριών social media είναι το όφελος από τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας στο πλαίσιο της συνεκμετάλλευσης των δεδομένων των χρηστών και της προώθησης διαφημίσεων μέσω των δικτύων τους, στην περίπτωση της εξαγοράς του twitter από τη Google αυτό είναι ένα μόνο μέρος της εικόνας.
Η Alphabet χρειάζεται εναλλακτικές λύσεις και νέα επιχειρηματική στρατηγική, ώστε να μπορέσει να δημιουργήσει σενάρια σε περίπτωση που οδηγηθεί σε διαχωρισμό με τη Google. Τέτοιες κινήσεις ήταν εξ αρχής στο σχεδιασμό της Alphabet καθώς δημιουργήθηκε ακριβώς για να αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο μεγάλων προστίμων και περιορισμού δραστηριοτήτων της Google.
Διαβάστε επίσης: Google: Το σκάνδαλο που όλοι φοβούνται
Από την άλλη πλευρά το Twitter φαίνεται ότι έχει αγγίξει ταβάνι με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα, καθώς η ανάπτυξη της βάσης των χρηστών επιβραδύνεται, τα διαφημιστικά έσοδα αποδίδουν μεν αλλά θεωρείται αβέβαιη η διατήρηση των ρυθμών και χρειάζεται exit strategy.
Η κατάσταση και οι προοπτικές του twitter απεικονίζονται με σαφήνεια στην πορεία της μετοχής η οποία έχει υποχωρήσει από το ιστορικό υψηλό των 69 δολαρίων που άγγιξε τον Ιανουάριο του 2014, σε επίπεδα ακόμα και χαμηλότερα από την τιμή εισαγωγής που ήταν στα 26 δολάρα.
Στη φήμη του deal η μετοχή του twitter ενισχύθηκε έως και 22%.
Η Salesforce βρίσκεται σε φάση ραγδαίας ανάπτυξης και αναζητά τρόπο διαφοροποίησης των πηγών εσόδων, μεθόδους για integration δεδομένων και νέα εργαλεία που θα δώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τους χρήστες της στο πλαίσιο του συνδυασμού δεδομένων και βάσεων.
Με την απόκτηση του twitter η Salesforce θα μπορεί να προσφέρει στους χρήστες της τη δυνατότητα να συνδυάσουν τις βάσεις δεδομένων που αυτοί διαθέτουν με τους φίλους που έχουν σε google και twitter και να μετρούν την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων που τρέχουν, την επιρροή που διαθέτουν και τον αντίκτυπο των προωθητικών τους ενεργειών μέσα στο πρόγραμμα διαχείρισης που θα έχουν.
Η προοπτική αυτή αποτελεί ισχυρό χαρτί για τη Salesforce με το οποίο θα μπορέσει να κάνει το επόμενο βήμα και να διεκδικήσει θέση δίπλα στη SAP και την Oracle στα μεγάλα δίκτυα, ακόμα και συνεργασία με τα ιερά τέρατα του χώρου.